恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2017年11月19日 星期日

摸魚手札 - 渾水 2017年11月19日

摸魚手札 - 渾水 2017年11月19日


摸魚手劄:一個關於打劫的故事


■金融市場或會出現老千合法地打劫股民。資料圖片



賊人瑟縮一角,正等著獵物走入後巷。
「舉高雙手,咪鬱。」賊人架刀項頸,獵物是一個帶黑粗框眼鏡、孭住背囊的毒男。

「冷靜少少,我舉高著雙手,好難咪鬱㗎喎,邏輯都講唔通啦。你劫財好了,不必劫色。」

「細路你咪

咁寸喎,新聞話你呢個唔起眼嘅毒男,手持一間估值四十幾億嘅科網公司。我查過你唔請保鑣,自然搵你落手。總之,你有四十幾億,我唔要多,只要你手上嘅現金,攞出嚟。」獵物不慌不忙,把手上所有的錢,也是那兩千多元的現金拿了出來。

「嚇,又話四十幾億,你帶得幾千銀出嚟,你係咪玩嘢啊?」項頸的刀劃出淺淺的血痕,但不傷性命。

「你要睇多一啲新聞,現在支付寶已經可以用嚟叫雞,遲點用途更廣,手機又可以畀錢,我唔帶錢都好合理。最多我畀埋張八達通你,今朝增咗值,都有五十蚊㗎。」

「咁你有四十億嘛,總唔會那麼寒酸吧?」
「四十億只係我公司嘅估值,我身家冇四十億,連一億都無。公司唔係只有我一個股東,我雖然係創辦人,但我只有20%股份。只有我公司上市之後,股民埋單,我先會分到億億計嘅錢。換言之,四十億係水份,我現在真係身無分文。賊人大哥,你睇新聞,都要睇得仔細少少。」這句話聽到賊人懵懵懂懂,他不明白,但聽起上來很有意思。他隱隱覺得,獵物做的勾當,本質上跟自己竟有點相似,但好像更高級一點。

差人來至,講了一句五分鐘似曾相識的話:「放低武器,舉高雙手,咪鬱,你已經被包圍啦。」

若幹年後,毒男的科網公司上市前做了幾輪的風險融資,雖然持股大減,但總算成功上市,估值過百億,上市第一日就炒到飛天,但第二日已在高位掉頭殺下來,成就不知多少金融佬、基金佬賺來大錢。毒男在兩年後減持,也套現三、四億,然後正式退休。毒男雖然都有賺錢,但相對百多億市值,沒有想像中多,反而佔大份的風險投資人,賺得更多。

另一方面,賊人亦洗心革面、洗盡鉛華,正式在監獄內讀書進修自己,參透了毒男獵物跟他提過的每一句說話。他已經為自己的錯誤付上罪責,現在遊走中、上環之間,眼戴Armxni眼鏡,穿上Paul Sxxth西裝,成身名牌子,活出自己人生新一頁……成為了一名老千,合法地在金融市場打劫股民。

祝所有在科網新股浪潮玩得高興、炒得開心的那麼多位,有一個愉快的週末。

渾水
專業投資者、上市公司執行董事、90後
http://fb.com/muddydirtywater
摸魚手劄,_mt_投資

渾水
摸魚手札 - 渾水 舊文