恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2018年4月1日 星期日

摸魚手札 - 渾水 2018年4月1日

摸魚手札 - 渾水 2018年4月1日


摸魚手劄:炒黃牛門票和炒毛記相同之處


■黃子華日前拍了一條短片批評炒黃牛門票。互聯網



黃子華拍了一條關於批評黃牛的短片,除了批評黃牛之外,也講到自己感到委屈。無乜人留意,但我覺得幾得意,想點評幾句。原句照錄如下:

「有啲人甚至講『係咪你呀黃子華?你自己又食又拎?一方面正式賣飛,另一方面

黃牛又係你……』我喺網上睇到呢啲嘅評論,點解我團隊中有啲人會喊嘅其中一個原因,就係覺得好委屈,我第一次睇到我……其實呢個唔係第一個version嚟嘅,第一次睇到呢啲評論時,我想講嘅時候都有啲激動,係要冷靜返啲落嚟,各位,我冇咁嘅本事,而事實上我可以話畀你聽,我比任何人都覺得嬲。」

應該如何解讀這一句?
黃子華及他的創作團隊覺得委屈,是因炒作黃牛門票唔關自己事,但比人入曬數,自己又無得分享黃牛炒作的利潤。同樣的講法,林日曦及毛記葵湧團隊,這幾日相信都感同身受。毛記葵湧由低位招股,然後股價炒到上11蚊的高位,但調頭跌到去3蚊時,林日曦就成了網民口中的老千,毛記又變了做老千股。

黃子華的委屈和林日曦的委屈,未必是兩碼子的事。黃子華是表演者,整個演出的行政安排、贊助、門票訂價是由搞手、包銷商負責的,然後黃牛炒價是黃牛黨去炒。林日曦在上市流程的角色,是做好整個毛記的業務,好讓保薦人申請到上市,然後再由book runner分配股票發售,亦有包銷商負責承擔風險。首先,要明白整個角色分工,才能判斷到黃、林是否委屈。

黃子華開幾多場,門票收益幾多,當然直接影響黃子華本人的銀包,他的意見是會被尊重的,但他能否在門票發售、門票定價發揮很大影響力呢?未必,因為整個表演的流程是有搞手安排,包銷商、搞手才是承擔最大風險,一開始出大數的人。假如黃子華的表演爛到無人睇,他頂多白做,但錢、初期投資成本卻是搞手負責,他們睇住整場表演的綜合成本和整本數簿,搞手才是在訂價權力最大的人。

同樣地,林日曦做好整個業務上市,股票招股價幾多直接影響上市集資集幾多,但林日曦在股票定價的影響力,也未必好似大家相像中大。因為book runner決定的,上市也有合理估值限制,之後的價格炒作不會直接關林日曦事。他在乎的,是一開始有幾多人認購股票,有幾多錢集資落了公司袋。之後股價炒幾多,不會直接入了林日曦本人的口袋,只是炒家得益。

了解多了這個關係,就知道供應面、產業鏈點運作,不過黃牛、股票都係市場供求操作,需求面有幾大威力,從來都唔易估。

渾水
專業投資者、上市公司執行董事、90後
http://fb.com/muddydirtywater

渾水
摸魚手札 - 渾水 舊文