恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2018年9月23日 星期日

摸魚手札 - 渾水 2018年9月23日

摸魚手札 - 渾水 2018年9月23日


摸魚手劄:港無熟悉金融政策的年青人才 - 渾水



金融智庫除了定期出報告,關心政策諮詢給意見,最重要是培養人才。資料圖片



最近身邊個個朋友都想搞經濟金融智庫,我會在安全距離下支持。其中一位朋友,兩年前在金融界別累積了大量政治能量,竟找上門問我意見,我惟有盡力解答。

「香港有沒有甚麼金融

政策人才?」有能力、有質素的,我一個都想不到,只好提議一些薄有名氣的傢夥。「你講那些人,我都覺得一般。」其實我都覺得係,但人才難求嘛,金融界個個搵錢,誰有空做政治。大哥對這個階級的感悟一定比我高。「其實我想搵年輕人呢。」介唔介意講嚇個會叫乜名?

答案係極長,長到我都記不起來。類似是將時下的buzzwords,如「大灣區」、「一帶一路」、「經濟發展」和「金融科技」等炒埋一碟再命名出來的研究所。那我只好說:「那你只好向左派組織搵人了。」商界理論上親左,但都無人才,因為左中右都缺乏金融政策人才,這是死胡同。

金融界可能有一些冇乜太大影響力的關注組,但智庫是另一層次的組織。因為智庫除了定期出報告,關心政策諮詢,活躍給意見,還講求engage到幾多stakeholders,最重要的是培養到人才,簡單講即係有上位梯隊,有小子上到位做大人。咁樣個會先會有人加入,注入新血活力。正規的會是這樣做,但組織都要搵錢搵水喉,為既得利益者做喉舌自然難免。

社會有人畀錢鬥大聲我都理解,最怕是執行的人只為呃水,不做實事,空講意識形態,然後把金主的資金托水龍飲飲食食扮engage,那就有點失信和欠缺江湖道義了。尤其是𠵱家咁多大經濟政策推動緊,真係好容易有人混水摸魚,自己落格。

有趣的是,年輕人開始成為stakeholder的重要資產,當連我位金融朋友都有此一問,可見他是有心有想法的人。會加入智庫想做政策的年輕人,當然利益和上位機會是考慮,但多少都有一腔熱血和使命感,相對聽話,好使好用。

何況全香港的風潮都主打年輕人工作,年輕人本身的想法、網絡的重要性提高了,已經成為戰略資產,如果你對金融有基本認知,簡直就係賴尿蝦溝牛丸嘅完美配搭。所以,年輕人真不必妄自菲薄,當有個中佬話畀機會你,諗真啲,睇清楚佢開出來的條件,有時邊個幫邊個都未必知。

調番轉,朋友圈有幾位活躍媒體嘅有識之士,都有意籌備搞經濟金融智庫。以前媒體嘅社會功能係捍衞第四權,公正持平向公眾交代資訊,但𠵱家媒體開始進化做倡議式媒體,主筆有觀點有立場甚至乎有政策建議。不少智庫都落地做媒體活動,但媒體亦都進化做番in house嘅政策研究,大家互相進攻各自地盤,我見到嘅係機會,至於邊個跑得出就睇執行力嘅高低了。

渾水
專業投資者、上市公司執行董事、90後
http://fb.com/muddydirtywater



摸魚手札 - 渾水 舊文