恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2018年11月4日 星期日

摸魚手札 - 渾水 2018年11月4日



摸魚手札 - 渾水 2018年11月4日


摸魚手劄:劉鳴煒唔知八達通增值下限? - 渾水



劉鳴煒 適中字型 較大字型



金句王、Package很好的劉鳴煒公子每隔數日就會跳出刷存在感。今次年輕人在節目問佢知唔知八達通最低增值額時,劉公子劉鳴煒自言有用八達通、有搭港鐵,但承認增值係交畀秘書處理,而且反問對方「我識唔識用八達通,與我做唔同嘅青年工作有咩直接影響呢?」然後批評提問係玩攻擊身份態度係不切實際,又話「認受性你可以永遠都話有問題嘅,不如搵Ocean(提問者)做青年發展委員會副主席可能認受性會高啲嘅」。噢!從事年輕人工作的劉公子,面對年輕人提問時,老羞成怒了。

劉公子這幾年大概被「離地vs貼地」的二元討論嚇怕,所以產生自我防衞機制,如驚弓之鳥。平心而論,比起去少幾次日本儲錢買樓、十歲儲十萬等驚世理論,唔知八達通的最低增值額係一點都不離地,相對合理好多。坦白講,我不算草根,未到中產,只屬小康出身,都唔知。

以前讀書年代的最低增值額是50蚊,多年來我也懶得打探這個額度有否調整,而且現在有自動增值功能,唔使親身入錢,所以更加唔理了,總之夠儲值額用就好了。當然劉公子很幸福很奢侈,有秘書代勞增值八達通,但不必說出來,羨煞旁人哦。

有財務知識,博士出身的劉公子可以運用經濟學理論去解釋自己的行為,如果他當時反應夠快,夠聰明。首先,他可以搬出自動增值做論點,如果佢知道八達通有自動增值功能的話,我係話如果。了解最低增值係無意思的,這十幾年來物價一直飛升,茶記幾十蚊一個餐,泊車多用八達通找數。視乎個人消費水平,不少人增值時都掏出紅衫魚,只差在幾多張而已。如果每次增值都只入最低額度,變相要隔日搞幾轉,行政成本好高。入最低額度的消費模式反而不理性,不適合時間成本過高,日理萬機,要專心處理年輕人事務的劉公子。

年輕人不是洪水猛獸,而是劉公子的stakeholder。年輕人心思簡單,不似成年人老屁股般精於計算,發脾氣無用只會更顯小家子氣。耍個寶,玩少少幽默感卻可以更親民,緩和尷尬,在英國生活過的劉公子多少都感染到英式政客的幽默和自嘲吧。如我是劉公子,我可能會答:「入八達通點都平過去少幾次日本」或者「平過入十萬」之類。

離地唔係問題,EQ才是。出身決定你階級,行為也反映你階級,你邊度出身無得揀,但你有自由意志去選擇點樣面對這位年輕人的提問。重點從來唔係在於點應付位年輕人,this is a show only,你係要做畀其他人睇嘛。青發委曾被指難代表青年,劉鳴煒自己都講過關鍵在願意了解和有同理心。劉公子得天獨厚,有財有勢,道理佢心知,但現實卻係知易行難。Anyway, he made my day again.

渾水
專業投資者、上市公司執行董事、90後
http://fb.com/muddydirtywater



摸魚手札 - 渾水 舊文