恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2021年3月17日 星期三

湯文亮專欄 - 湯文亮 2021年3月17日

湯文亮專欄 - 湯文亮 2021年3月17日


如何睇樓市走勢
有老友話人講樓市,我講樓市,專家用M1、M2及國民生產總值來講,而筆者講到好似1加1咁簡單,老友話當然信專家,不過,有機會俾我講如何睇樓市走勢,當然要用最簡單的方法去講。

好彩老友叫我用最簡單的方法去講,否則我反而唔識講,筆者認為有三個方法睇樓市走勢,排第三是睇成交樓

宇的質素,不用理會價錢,如果質素非常好,樓市有機會作出斷崖式下跌,如果是很好,跌勢就比較緩和。如果質素不好,樓市有機會上升,如果成交樓宇的質素認真差,恭喜恭喜,樓市很快就會急升,理由是業主等錢用,在市況不好時只能賣出手上最好質素物業,如果市況澎湃,打算買樓的人,就算出價超過市價,都只能買到最差質素的物業。

排第二是睇成交量,如果成交海量,樓市上升的機會很大,雖然有人話未必,可能是業主大量出貨,這個現象在政府未推出辣招時還是有可能,在推出辣招之後,大部分業主只是持有一個自住單位,除非他們集體大幅減價,否則成交量就不會大幅增加。至於地產商當然可以劈價賣樓,但他們知道,劈價賣樓容易,但如果補回土地儲備才是困難,沒有新樓銷售稅,要地產商劈價賣樓就很難。

至於排第一是睇空置率,在2009年1月,環球金融海嘯之後,大家認為樓市會大跌,EAA請我去理工大學對住一班物業代理演講,給他們打打氣,我話不用打氣,當時我們公司的空置率是零,而零的啓示就是樓市將會急升。在演講時將意見講出來,但被一班資深物業代理笑到面黃,結果是2009年,樓市升了23%,在09年底,政府開始出招打壓樓市,我的意思是,當空置率低,樓市上升的機會是很大,反之亦然,吉樓處處,話樓市上升都冇人會相信。

作者為紀惠集團行政總裁
文章轉載自「AM地產」facebook:
http://bit.ly/2wls4EF
湯文亮專欄 - 湯文亮 舊文