恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2022年4月30日 星期六

渾水專欄 - 渾水 2022年4月30日

渾水專欄 - 渾水 2022年4月30日


渾水專欄│睇書學投資?(渾水)
渾水專欄│睇書學投資?(渾水)


財經日新月異,變

化太大。今天有用的書,說不定明天就沒用了。

我的訂閱和讀者最喜歡問我一個問題——我想學投資,應該睇咩書入手?

我通常打趣回應:「我覺得大部份財經書都冇用,如果要睇,那就睇我寫的財經書吧。」

財經日新月異,變化太大。今天有用的書,說不定明天就沒用了。每次見到讀者問我睇咩書的時候,我都大感頭痛。說起上嚟也有一點倒自己米,我覺得自己最早期的著作也有四成內容已經過時了,所以我只能夠持續不停去寫,與時並進。

以前我寫殻股相關的著作,寫財技,很少人寫到好像我那麼精密,連一些莊家背景,點樣勾劃莊家網絡的技巧和數人哋手花嘅原理都公布出來。事過境遷,現在莊家都死了一大半,我這套技巧,也不那麼及時,所以逼著我也要與時並進。雖然技巧會過時,但心法不會,但心法實在太虛無飄渺,講領悟和頓悟,唔係咁多讀者去到呢個層次。

財經書普遍來講好難搵到佳作,實戰自學比較有效率。

紅透兩岸三地的李開復書也提供了一些意見。其中一個參考,我們應該避免睇成功學嘅書。

提升自己 睇哲學歷史經濟書
成功學的書睇完之後會如沐春風,但通常內容空洞,多看無益,對內在涵養和知識增長亦冇裨益。除咗成功學之外,銷售或心靈雞湯裏的書本我都避免,這些都是心靈毒藥。

真正睇完會對內在修養、商業決策有所增益嘅書,反而係哲學、歷史和經濟學等。學歷史可以借古鑒金,對今時今日審時度勢好有用,今天我們面對的國際關係,以前世界已經經歷過一次。經濟學嘅思考邏輯亦都有助幫你分析唔同現象背後的原理,對於一啲人民金錢活動,你會有一個完全嶄新嘅角度。

用哲學角度去睇事物,往往會有一些新奇嘅角度,很難完全,只能心領神會。如果要睇書,應該多啲睇呢啲書。如果要學好財經,反而首先要學好經濟。只要經濟學一讀通,好多嘢都好自然讀得通,其他東西都可以慢慢疊加累積上去。至少,你睇財經新聞唔會覺得太吃力。

渾水
本欄隔周刊出
渾水專欄 - 渾水 舊文
本文作轉載及備份之用 來源 source: http://hk.finance.yahoo.com