恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2012年11月26日 星期一

金融High Tea 2012年11月26日

金融High Tea 2012年11月26日
金融High Tea——搭雞棚
2012年11月26日
港股上周五繼續反彈向上,再升170點,升上21913點。美股亦發威,感恩節得半日市都大升,杜指升172點,預計港股今日仲有得借勢炒炒。

上周一我借住網誌有1億次瀏覧的機會,畀建議讀者,叫大家將組合內主要資金,長買價值股,惹起好多朋友的回應,我想借此機會再與大家分享。

網友「cashin」有一個好好的總誌,話我講的問題其實等如「你寧願好刺激咁輸,定係好悶咁贏?」我估好多人都無認真咁諗過呢個問題,只是隨着感覺走。

網友「依家控股」講佢自己爸爸的例子,就是一個典型。佢話:「陸SIR,今日你在頭條日報專欄講投資羸投機輸,在下好有感觸。好多人話投資股票其實唔難,只要「等跌買大股死坐」就掂,以前好多人就咁咁樣供獅子銀行(005)贏大錢,不過後來「大股」有啲變質, 除左八號仔(008)係經典外,連獅子銀行都五年上唔返高位。」

依家控股舉佢爸爸的例子:「在下老竇2007年炒股仔輸身家,好在仲有層供完嘅港島藍籌屋苑單位連車位,結果輸到賣樓賣車位搬去新界,不過去新界買過另一層樓,賣樓套現還埋百萬賭債,都仲有成百幾二百萬畀佢養老。在下老竇係好賭之人,日日要起身睇市,睇住啲股價同埋報價機上買賣兩邊條隊就會開心,佢仲係有學識的人,70年代大學畢業,英文好,去書局買啲500蚊本嘅鬼佬股票書嚟研究,主要都係圖表派,不過佢學完之後就應用在啲股仔及牛熊證上,結果不問而知。」

老竇慘輸 阿仔心痛
依家控股繼續講:「老竇炒輸錢賣樓還錢的事,已經過咗三年,見佢愈炒愈縮,我食飯同佢講,「如果你200萬等股價平的時候,在3蚊樓下瞓落去買3988(中國銀行), 一年6、7厘息,一年最少收10萬息,你咁樣炒炒吓,一年炒唔炒到10萬?」佢出唔到聲無回應。?家成日見啲財務公司廣告,有身份證同電話就借得,真係有少少擔心老竇會唔會再錯一次,不過如果佢再錯,我估佢又輸100萬, ?家層新界樓值300萬,賣完樓還完錢都仲有百零萬,可以買番層天水圍上車盤比佢過世嘅,始終層樓係佢捱返嚟,佢想輸咗層樓,係佢嘅自由。人就係咁,好地地「等跌買大股死坐」咪OK囉,但咁樣太悶,唔覺得自己係投資緊,但長炒真係十個有九個輸,真係無奈。」

依家控股老竇慘輸的故事,佢不是今日才講,記得幾年前佢老竇炒股輸錢欠落一身債要被逼賣樓時,佢都有留言問過我點算,如果三年前唔係賭輸咗被迫賣樓,而家層樓連位隨時值800萬、1000萬,沽咗佢買中行,一年收60、70息,印印腳。估唔到佢老竇經過一場教訓,都未戒到手癮,搞到3年後又要個仔擔心。

據依家控股所講,佢老竇係70年代大學生,學識唔錯,識得睇英文投資書,但一樣搞成咁。大家要知道,70年代讀到大學的多數係叻人,而家本地中學生入政府資助大學的比率係18%,但70年代時只有1%,的確是百中選一的聰明仔,但咁有學識的人炒股都唔掂,皆因股市有一個特性:「專收叻仔」。

真嘢唔靚 靚嘢唔真

如果你自認愚笨,或者至少對股市愚笨,叫你等跌市時買好股長揸,甚至買指數基金長揸,你唔會太抗拒,可能首要關心係隻股派幾多厘息,因為揸住股票唔郁,對你唯一有刺激是收股息的時候。但若你自認叻人,英文又得,投資書睇唔少,當然不安於「等跌市買好股」的笨方法,想找出制服股市巨龍的良方,找出打敗股市的秘訣。正當叻人在鑽研炒股秘方時,大鱷就食住叻人的心理,佈下重重陷阱,等叻人落疊,聚而殲之。

大鱷殺人的方法,萬變不離其宗,都係造出極其吸引的局面,要生意有聲勢佢有聲勢,要盈利有盈利,要走勢靚佢有靚走勢,要成交佢有成交。叻人都係人,你要乜大鱷都畀乜,自然會心動,以為搵到筍嘢。

我最近同公司的同事開會,講起競爭對手在「搭棚」,佢哋完全唔明我講乜,我問「你唔知搭起個雞棚點解呀?」佢哋搖搖頭,唔知係我講嘢粗俗,定係年輕人入世未深,唔知呢個世界好多假嘢,做生意可以搭雞棚「凶」對手,股市做局,就係要搭雞棚引對手入局。

舉個例有一間零食店愈開愈多,而且是開在通衢大道,我心諗呢盤生意點做呀,香港鋪租貴人工貴,呢間嘢開始時開在舊區細商場、租金較便宜的地方開檔,仲有數圍,而家開在咁貴租的大街上,有無錢賺㗎?做零食唔同莎莎、周大福、D&G,可以大做高消費遊客生意,零食鋪賣嘢開單錢碼細,利錢薄,佢瘋狂開鋪,撐到咁大,所為何事?

我斷估無痛苦,覺得零食舖咁亂玩,只為炒股,開舖等如做戶外廣告,只為讓人人見到佢個招牌,令你覺得好勁,如果咁叻又可以搞到盤數好靚,然後反覆向上炒,就有人信。叻仔初時對呢隻股無信心,但見佢反覆炒高,圖表走勢好靚,股價跌親都反彈,加上業績又好的話,自然會落疊。若果仍嫌只是一隻本地股唔夠「重口味」,可以加啲進軍大陸概念,求其在大陸開三幾間做辦就當係真,又或者搵個乜嘢猛人或基金入股,搞到咁堅,你信啦啩?

真嘢唔靚,靚嘢唔真。蠢人見到醜醜地的東西都肯買,叻仔唔見到靚嘢唔願意落疊,所以在股市搭起雞棚做局,就係想收啲搵好嘢食想買10倍股的叻仔。妙就妙在有啲叻仔其實明知有人在做局,佢都照樣行入去,因為佢相信自己俾其他散戶聰明,其他人走唔到,自己會走到。但佢哋唔知道,大鱷睇晒老散的底牌,你唔夠佢玩。

控股投機 小賭怡情
例如一隻股仔,開始時市值兩三億,牌面有50%街貨,牌底其實只有10%街貨,另外40%揸在大戶手中。莊家可能係用市價再7折價錢攞呢40%貨在手,成本只是7000、8000萬,佢自然同公司大股東夾好,間公司搞吓生意,莊家搭棚炒股,做到股價圖靚一靚,一條上升軌,每跌到支持位都反彈再向上。請問依家控股個老竇買本500蚊鬼佬技術析書學到的東西,去分析一個土炮人造圖,又有乜意義呢?隻股係咁炒,3億市值炒到30億市值,到好消息出現時,例如公布業績爆升、進軍大陸或者猛人入股之類,開始吸引跟風散戶落疊,就是大戶出貨之時,佢唔使沽晒所有貨,舉例30億市值時沽一成收番3億,25億市值時沽一成收番2.5億,夾埋收咗5、6億,扣番8000萬成本加搭棚費用算佢1億幾,都仲有3、4億袋袋平安,跟住佢放手唔頂,隻股就變自由落體。散戶唔易走得到,一則莊家沽貨都係在最好的時候沽,那時散戶唔捨得走,二則如果莊家未散貨,隻股跌完會升返突,股價完全被人為操控,你唔信,佢就搞高搞到大部份人信為止,你沽咗都會俾佢引到你回頭買,點走?

股市中有好多這類人造美女,你俾佢滾一次唔出奇,滾十次都仲得,但唔好俾佢滾一世,去歡場俾人搶錢搶到三、四十歲,都要收手啦,就算唔徹底收山,都要控制自己被人滾的次數,減少損失。

賭開好難戒,最好先從減量入手,本來自己倉位100%係炒,而家減一半,甚至減70%,只留番30%係炒,其他70%資金低買價值股作長線投資,然後過一兩年,比較「投機的我」和「投資的我」的業績,如果投機真係可以賺大錢,可以加注,唔得,就要再減。若只用10%資金投機,小賭怡情,無傷大雅,我都唔太反對,但如果好似依家控股老竇咁,四、五十歲仲成日輸仲要賭身家,就好唔理性,要控制吓啦。

陸羽仁
上一頁 下一頁

金融High Tea 舊文