恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2016年12月7日 星期三

收市閒情 - 千頌C 2016年12月7日

收市閒情 - 千頌C 2016年12月7日


收市閒情:
「小店膠」的神邏輯


■無論大集團定小店,只要有質素有品嘅,就應讚得讚。 資料圖片



「香港人撐小店!」呢句口號每隔一輪就會有人嗌,但「小店膠」嘅出現搞到我好慘,又係我,阿James。最近唔知邊個天才,facebook list曬美心、大家樂(341)、太興、稻香(573)

旗下餐廳名單,話大部份都係「又貴又難食」。

「阿怡,一陣去Cova食tea好唔好?」「好喎!」我以為實冇死,點知……「都係唔好,我上網睇Cova都係美心,畀咁貴食美心咪好灰。總之大財團就唔食!」有常識嘅人,無理由今日先知唔少品牌都係幾個集團揸住;讀過嚇書嘅人,都知唔少海外品牌進攻海外市場,都會搵當地品牌合作;有正常觀察力嘅人,都知品牌為吸納唔同客戶群,會有唔同line唔同檔次嘅副牌。

「嚇?北京樓原來係美心?咁即係好似美心咁難食啦?但收貴咁多,唔食啦!」呢啲神邏輯如果係真,美心一早好似北京樓拎咗米豬蓮啦!好唔好食,竟然唔係憑自己味覺判斷,而係睇集團大定細?

你問點解要罷食名單上嘅餐廳?「因為大財團囉」。點解要反大財團?「因為要撐小店」。大家唔鍾意領展(823),係因為佢對小商戶無情無義,唔係因為佢係大財團;唔鍾意大家樂,係因為佢對員工太刻薄,唔係因為佢係大財團。

無論大集團定小店,如果犯以上罪名,都應鬧則鬧;有心有質素有品嘅,就應讚得讚。係嘅,香港唔少小店,已經喺癲價租金下俾人踢出局,不過撐還撐,可以有質素地撐。香港應該係大集團小商戶並存,大家要諗點幫到有質素嘅小店生存,而唔係針住一兩個大品牌有理無理吹雞。撐唔一定代表要反,盲目無的放矢為反而反,對香港無功,只會為人口實。

既然阿怡話唔食Cova,我決定就佢:「怡,下星期周年紀念,我book咗中環Amber。」怡呢個時候心心眼,佢成日話貴一貴都要食一次,「不過大財團嘢,你唔啱,我哋都係食番樓下間茶仔算」。

千頌C
http://www.fb.com/winbigwok
本欄逢周三刊出

千頌C
收市閒情 - 千頌C 舊文