恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2019年1月2日 星期三

MyGut者言 - 徐家健 2019年1月2日



MyGut者言 - 徐家健 2019年1月2日


MyGut者言:如何揀強積金受託人 - 徐家健


滙豐 / 恒生是資產規模最大的強積金營辦商。 適中字型 較大字型



據報強積金去年人均蝕近一成,大市不妙也。「聖誕鐘買滙豐」是上一代股民的集體回憶,今天《蘋果》財經版的讀者卻只知轉走滙豐MPF才是退休第一步。根據股榮兄分析,過去十年滙豐六類主要MPF基金中只有保守基金能跑贏市場平均,而打工仔至愛的港股基金不但長期跑輸大市,更是時間越長,跑輸幅度越大。

然而,美世9月公佈的《美世強積金市場份額》指出,滙豐 / 恒生是資產規模最大的強積金營辦商,其次是宏利。滙豐MPF那麼差,何解市場佔有率仍那麼高?

除了回報和費用的分別,不同風險亦影響個別基金吸引力。留戀滙豐,一大原因其實是老早「揀咗喇」,當然又是僱主跟銀行有千絲萬縷的商業關係。

敲過聖誕鐘,我問女友Babe要唔要轉走滙豐,她斬釘截鐵:「唔要。」我引用股榮提出的數據,她再斬釘截鐵:「唔使啦。」我語重心長:「揀MPF好似揀老公咁,唔好因為一次表現差而忘記長遠回報。」Babe不耐煩:「唔鍾意人逼我。」為博她重新考慮,新的一年我公開呼籲積金局:「普天同㷫鬧爆強積金,但官方基金表現平台唔係咁易幫到打工仔。官方平台應該要畀打工仔容易睇得出轉走滙豐係唔係退休第一步,積金局亦應該教打工仔點樣平衡回報同收費。」

徐家健
美國克林信大學經濟系副教授
http://fb.com/economics3.0/
本欄逢周三刊出




MyGut者言 - 徐家健 舊文