恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2012年7月26日 星期四

金手指 - 孫柏文 2012年7月26日

金手指 - 孫柏文 2012年7月26日

金手指:致各好友大喜訊!我買了熊仔 - 孫柏文


大家如果有貨在手,仲要係啲Beta高(即敏感度極高)嘅股票,睇到「金手指」今日呢條題,係咪好興奮呢?一定想知點解孫柏文呢個出曬名嘅大淡友,會咁樣恭喜啲好友呢?

理由好簡單,雖然我有多重身份,除淡友、白銀戰隊隊長、偶像派財經演員外,最令人認同嘅身份,必定係香港第一明燈。燈力之強,可稱之為燈神,照耀全港。咁點解「致各好友天大喜訊」?因為噚日臨收市,我經過多時冇做過買賣後,買咗恒指熊證。我買得熊證,個市仲唔爆升?

香港第一明燈人人認同

不過就算個市係因我個明燈效應升,我都想解釋點解我會身體力行睇淡。不過喺講睇淡因素之前,我都想樂觀啲咁講單好消息。就係喺印尼開發金礦嘅國際資源(1051),噚日宣佈金礦成功出產第一條金。佢哋話希望喺未來幾個月,大幅提高產量,至最終每年出產25萬盎斯黃金。咁唔計埋白銀,淨係黃金嘅收入,當金價係1500美元一盎斯,佢哋收入會有接近30億港元。唔知到時出產價要幾多成本一盎斯,同埋唔知係咪真係可以出產量達預期,以佢哋噚日市值78億港元計,呢幾日應該可以一升。想博要短、快、狠。

入正題。早幾年,全球資產嘅價格走勢,因中央銀行們全力介入,已近乎同步升跌。大家買嘅只係央行做唔做嘢,幾時做嘢,同埋做嘢時力度幾大。不過到咗舊年下半年開始,因某啲資產基本因素問題,好似出現「自己走散」迹象。例如,好用力減開支令稅收跌得仲快嘅歐豬國家債券,又或者係咁俾人捉到盤盤數都係假嘅民企們。

假數好,政策後果唔兌現都好,核心嘅問題就係之前借錢畀呢啲機構嘅人,計錯咗風險,即係收嘅息遠比應收嘅水平低,之前花旗國次按都係同一原理,所以先變金融海嘯。

家,市場忽然發覺原來連全市場最蠢嗰個,都知收少咗息時,就會見到債息瘋狂飆升。咁喺任何市場,最蠢嗰個買家,就係政府,家連歐盟裏有錢嘅政府,都話唔會再買西班牙、希臘等國債,又或者冇能力買,結果就係西班牙2、5、10、30年國債,全部債息都升超過七厘。

歐洲放水前股市要喪跌
盤棋已經到局尾,噚日歐洲勁傳一個方案。就係之前歐元區政府諗出來嘅救市基金,唔使政府出錢。只要畀個銀行牌照佢,佢就可以問歐央行借錢,跟住用筆錢買歐豬國債。即係點解?咪又係印銀紙囉。不過印鈔呢個舉動,有好多人反對,要呢批反對派屈服,先要嚇死佢哋。所以,嚟緊嘅幾個禮拜,市場要大跌特跌。跌幅要比舊年秋天時勁。分分鐘要學08年時嗰隻跌幅,全球反印鈔勢力先會被瓦解。

咁08年跌得有幾深?同有幾快?08年嘅今日(圖),恒指仲喺22000點以上,三個月後,就跌穿11000點。如果今年冇咁嘅速度同跌幅,佢哋係唔會出足夠力度。今年初,歐央行已經試過出啲唔係好夠力嘅招數,到幾個月後嘅今日,西班牙已達爆點。升市唯一動力,就只因我買咗熊證嘅明燈效應。

孫柏文
獨立股評人
本欄逢周二、四刊出
上一則: 好不主席:關我能力乜事?(一) - 盧先亞
下一則: 曾淵滄專欄:內需盈警隨時擴散 - 曾淵滄
~TITLE_S~金手指 - 孫柏文 2012年7月26日 舊文