恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2013年8月5日 星期一

金融High Tea 2013年8月5日

金融High Tea 2013年8月5日
金融High Tea——揸一世的股份?
2013年8月5日
業績期到,各公司跟住業績炒,和黃(013)公佈中期業績理想,上周五升4.5%,升到91.65元。今日輪到匯控(005)公佈業績,預料都唔會差。

朋友問起點解睇好匯控,我話佢係環球銀行股,你睇美國的大銀行公佈出來的業績都得,匯控都差唔多。環球大銀行唔係生意好好,但係就大力節流,佢哋個底厚,要節流都有好多地方可以落刀,加上市場上錢多壞帳唔多,業績就持續改善。呢個世界,節流易過開源。呢啲以節流為主的企業行為,當然不可以持續令公司業績改善,呢種手法搞兩三年都得,無辦法長搞落去,若然幸運節流節到咁上下,環球經濟恢復,聯儲局加番息,息差放番大,收入真係多番,環球銀行業務才可以持續成功。

朋友聽我咁講完,再問咁匯控股價係唔係唔得?我話你千祈唔好有這樣的結論,唔係短期好易錯,我話匯控有遠慮,唔係近憂,我只係講三五年,唔係講三五個月的事,你睇中短期,佢無問題喎。

朋友聽到呢個講法,相當感歎,話佢自己係匯控擁躉,過去逢低就買,由50幾買到130元都買過,買多賣少,想唔到佢呢隻愛股已不再係可以盲目買揸一世的好股。

我叫佢唔好太天真,世界變了,全球化令經濟活動急促變化,網絡革命令人的溝通方式劇烈轉變,再加上金融精英極具創意的金融工程,令經濟周期更頻繁出現,甚至一間公司盛衰周期更頻繁出現,買股票的風險大增,沒有甚麼可以盲揸一世的股份。

投行大佬 一樣睇錯
大約十年前我同一個投資銀行界大佬級人馬搭同一班飛機,無所事事時請教他,香港有無一隻股票可以闔埋眼唔使睇,長揸一世?佢答話「只有一隻匯豐」,佢話匯控管理穩健,可以放心揸。那時大約有1000間上市公司,呢個投行大佬可以答我「唯有匯豐」,可見佢對呢間公司的信心。我之所以問佢,因為佢份工係幫公司上市,見盡唔同公司盤數,自然睇到乜係好公司,乜係壞公司,知道不少內幕,講話有一定份量。

事後看來,呢個投行大佬的分析當然係錯,信咗佢130元買匯豐家仲未見家鄉,而匯控出事也不只是因為2008年大市跌,佢自己都有好大問題,佢主要衰併購歐洲和美國的業務,特別是當買入美國米特蘭銀行包埋好多劣質資產和業務,才構成後來之禍,跌到30幾元,要低價供股集資。呢個故事教訓我哋,內行人都會睇錯,原因係呢種百年不遇的金融海嘯,配上如今多變的環境,好多事情唔係咁易估到。

呢個提問事件仲有一個有趣細節,我請教投行大佬投資意見時,咁啱同機仲有當時匯豐炒房阿頭歐智華,投行大佬唔知係唔係同行相輕,唔係幾睇得起歐智華,估唔到十年之後,歐智華貴為匯控行政總裁,設計匯控的翻身大計,但關鍵卻不是他炒作的本行,而是節流減肥。

無論如何,現今世代已沒有可以盲揸一世的好股,揸住隻股即使目前表現好好,要留意公司業績有無變化,若然變差,就要分析公司有無出現結構性問題,若有問題不能不減持。

美科網股 起晒大泡

舉一個例子,強如蘋果電腦,去年iPhone熱潮一時無兩,去年9月時股價炒上705.1美元的高位,及後股價走樣,如今得番462.54美元,股價比高位唔見咗34%。智能電話第一浸浪潮已過,那個時代人人以手持一機為潮,不計成本追逐iPhone。如今不只三星機打散iPhone熱潮,連三星機自己都好難保持高增長。有一個內地企業高層話,最近一次朋友聚會,連最後一個用iPhone的朋友也轉用三星機,可見iPhone在內地高端人群的優勢在急促減縮中。喬布斯是蘋果的靈魂,教主一去,蘋果就快速地從高峰向下。蘋果家的市盈率只有11.5倍,本來唔貴,加上美國科網股正在熱炒,但蘋果從低位反彈亦有限,可見市場相當唔睇好。你諗吓佢去年9月先至創新高,一年唔夠已從天堂到地獄,買股票真係睇少一眼都唔得。

蘋果係另類唔係典型,反映科技股走勢的美國納斯特克指數最近升上12年高位,好多科技股都衝頂,如網上銷售龍頭亞馬遜(Amazon)最近也創了313.62美元的新高,Amazon的市盈率達133倍,雖然Amazon好正,但係貴到咁,你話科網股無泡沫,真係無人信。

講到科網狂潮再起,自然要講吓在港上市的科技股王騰訊(700),佢早前創咗高位364元,現價在近高位的360.2元,市盈率41.5倍,科網股龍頭谷歌(Google)的股價906.7美元,市盈率亦只是26.2倍,騰訊市盈率高谷歌咁多,自然好似亞馬遜咁,好有炒味。

股王騰訊 炒味十足
騰訊炒到咁香,自有原因,證券商亦大力唱好,當中以大摩的目標價508元最牛。摩根士丹利在研究報告中指出,騰訊於內地遊戲市場是龍頭老大,去年遊戲收入就是排在其後的5家對手總和,其遊戲產品受用家擁戴,另外亦可循微信開拓手機遊戲收入,因而把騰訊今後三年每股盈利預測,分別調升2%至10%,目標價由317.4元升至390元。

大摩又話,若騰訊的網遊收入勝過預期,而手機的遊戲利潤率比預想更高的話,樂觀估計騰訊未來估值可達預測市盈率34倍,股價可達507.8元。大摩同意現時騰訊市盈率對比中外網股皆偏高(現價歷史市盈率41.5倍,2013年預測市盈率約30倍),但市場未計算其由微信帶入的移動遊戲收入,若連同此部份收入去考慮,騰訊高估值則趨向合理。

騰訊上市9年,股價暴漲97倍,唔係咁多人估得到,即使佢自己的管理層都估唔到,唔係就唔會由60幾元開始賣股。呢個故事教訓我地,唔好信內幕消息,好多時候,公司高層以為自己間公司仲係好好,但大鑊已在前頭佢都唔知。但有些時候其實公司可以好成功,但高層亦估唔到。

你睇大摩估騰訊有可能見508元的原因,唔係無理據,只要公司的主要收入來源都比預想中高好多,股價自然可以飛天。若最後騰訊股價真係飛天,主要有兩個可能:第一係騰訊真係可以做到大摩估計的業績,股價會體現出來。第二是市場相信了這些樂觀估計,加上環球都在熱炒科網股,就業績未體現都炒咗上去。

做分析員唔易,最緊要係開口中,你出個報告睇好一隻股份,公司同時推介自己的客去買,若然出報告隻股唔升,你已經衰咗。所以搵隻熱門股,順住個市出報告,會比較易成功(推高股價交功課)。

微信收費 下浪焦點
我唔係話騰訊唔掂,佢正在熱炒中,短期更似會掂。如果我係分析員,更會出個報告,叫「微信快將收費,騰訊收入爆升」,因為我真係聽到內地盛傳騰訊其實都好想微信收費,而且內地人對微信依賴愈來愈深,微信一係唔收費,若收費可能唔係好似另一手機通訊應用程式WhatsApp咁,只收8元下載費,而係按月收費,所以一係唔收,一收金額好可觀。微信收費可以成為騰訊下一波炒作的藉口。

當然,你聽我口氣,知道我對科網股的炒作潮有保留,現時的炒作和環球央行大放水炒起股市有關。騰訊雖好,但若無科網熱潮炒作,騰訊亦唔會咁高,當然加上阿里巴巴快將上市,呢個炒作潮就更火上加油啦。至於騰訊長期得唔得,要看他的生意能否持續成功,在變動不經的科網世界,要達成此目標難度不低。所以我會陷入一個分裂人格中,「投資的我」不會視這些股份為可以揸一世的好股,要吸取蘋果的教訓,股價愈高的好股,長揸風險愈大。但「投機的我」十分明白在泡沫市中,升市莫估頂,若有人炒,騰訊順住再炒絕對有可能,至於目標價就唔好咁信,反正順住炒、睇住路就得啦。

陸羽仁
上一頁 下一頁

金融High Tea 舊文