恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2014年2月4日 星期二

金手指 - 孫柏文 2014年2月4日

金手指 - 孫柏文 2014年2月4日

金手指:乜?隊?中共 - 孫柏文


■若內地官員冇?前景,就會冇誘因去維護基石,加上信貸泡沫,勢必引發貪汙潮。美聯社

長假期間孫柏文走去做嚇?宏觀??思考遊戲。其中一項就係玩角色扮演習近平主席,去估佢同其他領導人諗?乜。點解咁做?當然就係為更有效去分配資金,即係投資啦。?投資裏,當一個概念越係work、??越耐,就會越多人跟住做,越做越大越?膽,當勢頭變時就會越出事。例如「花旗國樓市只從二戰後未跌過」?trend一變,就全球金融海嘯。我?香港人,日日都被官方或民間「教育」,話中共上上下下係會無所不用其極咁去維持話事權。因有個uncle曾經同我講過,不論你今日?中共裏係乜幫派,共青、上海etc,他朝你都想自己個小朋友做太子黨。

一孩政策下冇人博
我唔係乜政治評論員、學者,我只係用微觀經濟學?誘因角度去諗,呢個uncle咁講完全正確,亦都係香港人信?真理。咁當個個官都希望小朋友做太子黨時,個誘因就係做乜都好,唔該有個譜,因大家都有stake,唔想共產黨?,下一代有得繼續玩。但實施?三十幾年?一孩政策,就衍生一個不可預見?後果。幾年前我聽大前研一話,中國未來就係今日?日本,日本早就自願一孩,衍生出?結果就係當你得一個小朋友時,佢就唔可以博,最緊要安全冇事。以前內地?官生四個時就一個放洋三個博做太子,但當你生一個時就唔博叫佢離開大陸。咁當全國上上下下?官,忽然對中共政權長遠冇?stake,就會冇誘因去維護,亦即我?香港人話齋:「不如屈爆部機去搵最後一轉錢。」

屈機最快就係貪汙,貪汙最快最易就係?信貸泡沫下。故信貸泡沫亦成為歷代大國領導最怕??,因為穩如蘇哈圖都可以一夜倒台,亦令傑佛遜嘆話:「對我?呢個共和國?威脅,銀行家遠比鄰國舉兵危險。」借貸衍生?理財產品影子銀行系統就會遇到呢股想屈爆機阻力,因為大家要記得,主宰世界未來趨勢,冇力量大得過demographics。

孫柏文
獨立股評人
http://facebook.com/shuen
本欄逢周二刊出
上一則: 青心直說:教你點睇走資 - 胡孟青
下一則: 一周兩件:中軟係千里馬 - 錢雋
金手指 - 孫柏文 舊文