恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2016年10月31日 星期一

經濟客艙 - Captain Cool 2016年10月31日

經濟客艙 - Captain Cool 2016年10月31日


經濟客艙:阿媽咁買樓好危險


■每逢有阿媽出錢買樓送畀囝囝嘅新聞傳出,總會叫人葡萄。 資料圖片



作為「Generation Rent」嘅我,即係泛指80、90年後出世,無能力負擔買樓嘅年輕人,睇到屯門一個新盤有好媽媽為囝囝支付首期兼供樓,隔住個芒都聞到葡萄酸味。囝

囝成功晉身有樓一族梗係威,有層樓揸手,即使係阿媽出錢買都唔怕認,就好似揸駕車貼咗馬會、3C會嘅標誌,係有家底嘅象徵,你講句「邊有錢畀首期呀」,冇乜人會理。

阿媽買樓送畀囝囝,家陣係再正常不過嘅投資。每次有新盤推出,總有慈父慈母喺附近,都係為下一代買個安樂窩。始終都認為,除非買樓一炮畀錢,否則由父母買樓兼畀首期,都係一筆負債。負債本身唔得人驚,問銀行貸款500萬或者1000萬,唔使計息嘅話,大家唔覺借錢有咩大問題。好多人為咗上車,同銀行做八成按揭,畀兩成首期。換句話置業後,成家人多咗八成負債,阿媽嘅積蓄同囝囝萬零蚊嘅人工,係咪足以抵擋八成嘅負債風險先係真正面對嘅問題。用網上嘅按揭計算機,假設阿媽、阿囝齊齊供一層約500萬嘅樓,寫囝囝個名作為首次置業買入,做足八成按揭連按揭保險,長供30年。媽媽畀100萬首期,每個月月供最少1.5萬,成家人嘅收入最少要有3.8萬蚊先頂得住。

我唔知道喺香港成家人每月搵近4萬蚊係咪好容易,但如果我係有阿媽送樓畀我嘅「幸運兒」,我會好貼地同阿媽講,我冇錢畀首期不如租樓住,人哋阿爸阿媽幫手供樓唔等於係正常,可以將供樓嘅錢成家人去轉旅行咪一樣咁爽。「衰仔!唔識諗!」其實唔係唔識諗,供樓風險不在於層樓,其中一個最大嘅風險就係樓價。個個都話唔使驚,樓價仲係咁升,其實先要驚咗先,邊有資產一路係咁升、唔會跌。樓價跌,我哋供咗樓,面臨資不抵債嘅高風險。當然有例外,一係有幾百、幾千萬身家嘅阿媽喺大廳,樓價點跌都唔使驚。如果唔係賣走層樓,先可以避開做負資產,到時我哋又住邊度先!阿媽聽完冇回應,可能我講嘅嘢,就好似阿媽係女人個個知,至於阿媽係咪有幾百萬身家從來都唔講我知囉。

Captain Cool
https://www.facebook.com/seeforcaptain/
本欄逢周一刊出

Captain Cool
經濟客艙 - Captain Cool 舊文