恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2019年2月25日 星期一

貼地風管 - 鄭發 2019年2月25日



貼地風管 - 鄭發 2019年2月25日


貼地風管:工作不能忽略Time Value - 鄭發


好多打工仔不是懶惰或能力不足,而是錯在忽略time value,結果工作上事倍功半。 資料圖片 適中字型 較大字型



感謝《蘋果日報》過去五個月畀個角落我貼文,這是我在《蘋果》最後一篇,想把財務分析的一個重要概念應用到工作上。

財務分析常常講 Present Value,但Present Value以利率為基礎,較難廣泛應用。因此,請容我不太嚴謹,改用Time Value來演繹。

Time Value這概念連小學生都明白,因為他們懂 time"s up, pens down。一場考試12點夠鐘,你放低筆,份卷可能值80分,但如果你過了鐘30秒都唔肯放低筆,被取消資格,份卷就係零分。這30秒的time value負值極高,正常人唔會博!但很奇怪,學生時懂的事,入職場後卻忽略了!

老闆開會前30分鐘急call,要攞幾粒數開會用。同事唔記得老闆要時間消化啲數,以為真係有30分鐘時間,慢慢整靚個表,其實pens down咗好耐,老闆心裏正在爆粗!有些人醒過龍,老闆叫當天交貨,佢check到老闆第二日下午開會用,於是又好盡責咁做到淩晨,翌日一早甚至中午才交!老闆唯有以後把deadline定得再早些,造成惡性循環。

必須強調,九成以上這些例子,絕非同事懶惰或能力不足,而是錯在忽略time value。我建議三項原則:

1.老闆畀幾多時間你做嘢,就預咗你交乜嘢質量嘅貨,輸時間肯定大鑊過輸質量;

2.斷捨離:好多人都喜歡把自己找到的資料全數寫進報告,老闆要的資料卻被其他資料埋葬。記住資料如衣服,唔啱身的話就要丟掉。

3.目的、時限不能變,只能在其他地方遷就。我有兩個常用方法:大膽假設(假設了就不需要花時間找答案);改目標唔改目的 (好多時目的只是要射中靶,但老闆唔覺意定下目標要射中紅心,我射中靶就照交貨,通常都OK)。

最後分享一個實例,二十年前參加培訓活動有個遊戲,每組要在三分鐘內用一把尺、一卷膠紙,和其他材料保護一隻蛋,讓它從高處跌落地都不會爛。我唔諗,馬上用把尺墊住隻蛋,然後用曬成卷膠紙包咗隻蛋幾十層,好肉酸、但成功!其他組別苦思如何用盡所有材料靚靚地保護隻蛋,三分鐘後,佢哋諗嘢個樣好有型、但失敗!

足本版請見「貼地風管」Facebook專頁
鄭發
本欄逢周一刊出



貼地風管 - 鄭發 舊文