恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2019年12月24日 星期二

利字當頭 - 利世民 2019年12月24日



利字當頭 - 利世民 2019年12月24日


【利字當頭】談澳門開賭邏輯 - 利世民


嚴格來說,賭場只是一個讓賭客對賭的地方,輸錢的,總是賭客。資料圖片 適中字型 較大字型



我在這個專欄經常提醒讀者,在賭場裏唯一不會輸的,就是開賭的人。嚴格來說,賭場只是一個讓賭客對賭的地方,輸錢的,總是賭客。

澳門回歸20周年之前幾天,坊間盛傳中央會容許澳門發展以人民幣計價的證券交易;有朋友私下問我意見,我說:「上海、深圳唔反對先算;再講,人民幣計價證券交易,香港都做唔起啦,澳門有本事做,咪做囉。」

朋友不明白箇中道理。我說:「開輪盤骰寶,門檻好低,最緊要係贏咗錢嘅賭徒,可以大搖大擺咁離開賭場。甚至乎,你話骰仔同個輪盤有古惑,賭仔其實更加開心;佢哋永遠覺得,個台越大,刀仔鋸大樹贏得越過癮。不過,假如你同賭仔講:『贏咗錢你咪使旨意割禾青!』咁個賭場生意好極有限。」

朋友仍然不明白。我又解釋:「咁我講得白啲啦。你要我用人民幣去賭股票,冇問題,當人民幣係籌碼囉。不過,我贏咗人民幣,都要換返港紙美金,係咪換幾多都得先?係嘅,咪去你個場賭囉。不過,如果可以去澳門任兌人民幣,恐怕全國會有好多好多愛國愛黨嘅同志,拎上千萬億嘅人民幣去撐場囉。」

講到尾,國際金融中心,重點在「國際」這兩個字。上海、深圳和澳門,可以用錢砌鋼筋水泥,甚至請些穿西裝打領帶的洋人充撐場面,但要人家肯真心真意、真金白銀落注跟你玩,那是另一回事。「禁止中國人和本地人在澳門賭股票,咪可以堵塞外滙管制嘅漏洞囉?」朋友問。「那中國大陸的人來賭股票,光明正大地輸,但另一邊廂,那個贏了的高級解款員,將錢兌換成美元運出境外,然後再接濟那輸了錢的同胞賭客,可以嗎?」說到底,四個自信,卻不讓國民自由兌換手上的鈔票,這叫底氣不足,夜郎自大。

利世民
http://fb.com/leesimon.hk
本欄逢周二、四刊出



利字當頭 - 利世民 舊文