恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2022年3月7日 星期一

士佳說 - 張士佳 2022年3月7日



士佳說 - 張士佳 2022年3月7日


【#士佳說 】張士佳:韜光養晦
【#士佳說 】張士佳:韜光養晦


​當你早前覺得香港大部份股票已經超值,但失驚無神遇上戰禍及藥石亂投的港府抗疫,究竟應該掉轉槍頭跟勢狂沽,還是跟教科書的,但凡戰亂濺血街頭,係入市之時? 事後孔明,今次應選擇狂沽,但如果你冇咁做呢?遇着這股突如其來的狂流,如何生存下去?

教科書話一間公司的價值取決於它能否為股東的投資創造利潤,其他如戰亂或疫症根據歷史係短期因素而已,我記得看過中國女畢菲特徐新在霸菱的時候曾大手買入網易,不巧碰上科技股爆破,該股下跌了80%,她很堅持,很多人都笑她,她頂住壓力,四年後賺了八倍;遠的不説,講些較近的,股神搭檔芒格買入了baba,已経下跌了四成,他卻還偶有增持;他鮮有出手,前陣子他一定覺得BABA難得遇上超低價,究意他嬴盡那麼多仗,今次會否滑鐵盧,有待時間去判決。

當然,很多散戶朋友會覺得八倍太遠,我捱不了四成跌幅,跌咁多,我都過唔到明天,更遑論以後日子,加上普京好像癲左咁,港股市就更加好像俄不是攻打烏克蘭,而是攻中環老蘭,日跌六百是等閒事。明白的,長遠是要型持,但又怕朝不保夕。如此情況,我靠的是老生常談的靈活地堅持,兩者看似對立,靈活就不能堅持,堅持又怎會靈活?其實兩者可以並存,這點我以往講過,更幫我在金融海嘯等意外中扭虧為盈,生存過來,今次亦唔會例外,可舉近日的實戰作例以説明之。

我年初已經睇港股以屆超值之時,所以,22xxx/23xxx,甚至224xx都有買,股票為主,並附以期指,只在25000 分兩次獲利了部份,期指無得守,我跌穿兩農曆新年底就平,事後睇當時肯反手就大勝,但我確估唔到普京咁狠,所以其他個股只係且戰且退,只控制住注碼,絶不接掉下來的刀,大市不做上升裂口不做好,選股挑中了些內需,如基建但也踩了些地雷,猶幸早前已無心插柳地押注軍工(我當時冇諗到伊拉克,只係諗住一定有戰禍,做點小對沖),近日軍工股發力,有所幫補;綜合而言,近日不算堅執做好,但算少少堅持樂觀,但少少堅持都要付出代價,等就係等机會靈活一下。

上星期五一個小機會來了,我同一位相識近20年的老學生討論,這位學生本身係四度空間高手,來上我堂,大家都係教學相長,提到21950應該係一個好關鍵嘅位,方法簡單,只係一些心水清的小統計,但就好有作用,如當日能升穿21950,有強力反彈,否則就係阻力所在,當時仲未去到,結果不偏不倚21950後來就係最高位,臨收市仲反彈番到挨近21950偏高位置,加上呢兩日港大市弱過藥煲,美期彈時都唔跟,正係我機前有危,屬於低風險的沽出好時機,剛好有些學生群組問到,反正有位有波幅,遂臨場做些互動,呢啲靈活沽空行動,我只敢做即市,幸運之神眷顧,該晚做了幾次,盈利不錯。

當然盈利幾好,都冚唔番股票的賬面,但一方面,只持個股無衍生,另一方面,注碼巳在可控範圍,偶一游擊動作,成功將持貨成本,進一步降低,股票看長遠,期指爭朝夕,另一個靈活堅持在危機中保持生命力的活生生例子。

現在我仍維繞內需的概念,但如履薄冰,市場本已預期內地疫後重整,所以航空餐飲率先反彈,但近日內地山東上海病毒似死灰復燃,不可不察;反而$400的騰訊,段永平撈底的新東方,曾是群星拱照的碧桂園服務,等破頂可入的航運及啤酒,則無咁受戰爭影響,這些我暫都未持有,在密切監察中。

總括而言,有人很擔心今年港股走勢,但現在一定是未來幾年的低位區域,要笑到最後,一定要在低殘,甚至低處未算低時進塲,只要控制注碼,不心浮氣躁,不妄想一餔發達,方可存活下來,但更不能自棄放負,而錯過低位的部署。捱得過,世界就是你的。


士佳說 - 張士佳 舊文
本文作轉載及備份之用 來源 source: http://skycheung.weebly.com