恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2012年8月14日 星期二

金手指 - 孫柏文 2012年8月14日

金手指 - 孫柏文 2012年8月14日

金手指:搞應肚即飛後果 - 孫柏文
見呢排係業績期,會有好多管理層見分析員嘅業績發佈會,我想同大家分享一個故事。好多年前,孫柏文仲係喺股票行做證券分析員,有次去咗個業績發佈會。

當日,嗰間公司喺晏晝食飯時間公佈嘅業績遜預期,咁我就預咗喺收市後嘅發佈會上,同啲行家齊齊打鑊甘個管理層。原因當然係我哋都建議咗「強力買入」,家份業績麻麻,股價晏晝已跌超過五個百份點,如無意外,我哋唔係俾老細照肺,就係俾啲Sale屎同客抦。

分析員扮問假到暈
到業績發佈會,管理層開波講話,係咁為份業績耍太極,話有啲「一次性」因素,先搞到咁樣。管理層睇落成個太極高手,無知嘅人聽落,真係會落叠。不過我諗,到我哋分析員發問時,你仲唔露底死梗?

到發問時間,負責指揮問問題嘅交通燈公關姐姐,就揀咗個歐資大行分析員問先。佢一揀,我已覺得怪,因為平時一定揀嗰間隻手遮天嘅美資行。但個行家一開口我就知點解。佢用咗個好似好嬲又好似好失望、但又好假嘅語氣,問咗一條完全接受管理層假設嘅問題。

如果你接受管理層嘅假設,唔使問,管理層自然答得完全有理。正正好似個後生仔,一拳打落個阿叔嘅肚,拳頭啱啱感應到個肚,後生仔已即向後飛,簡稱為「應肚即飛」。

不過對於啲有常識嘅人,就會覺得問嗰個、答嗰個同揀邊個問先嗰個,全部都係想呃人。而喺財經金融業中,差不多最令人反感的,就係俾人感覺你想呃人,僅次於人哋覺得你當佢係白癡。

我心諗除非你只係接嗰條問題,之後問嘅人,冇個會留手。結果真係,個個打到佢瞓低,之後嗰日,除問第一條問題嘅嗰間行外,我哋全部都唔畀面咁降級或調低目標價。

故事教訓大家,有冇料喺呢行最終都會浮面。用啲畀人覺得你侮辱人智慧或擺到明假嘅手法,最終只會害到自己。

孫柏文
獨立股評人
本欄逢周二、四刊出
上一則: 青心直說:內地經濟有排唞 - 胡孟青
下一則: 投資的天空:本地地產股吼信和 - 張士佳
~TITLE_S~金手指 - 孫柏文 2012年8月14日 舊文