恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2012年11月19日 星期一

金融High Tea 2012年11月19日

金融High Tea 2012年11月19日
金融High Tea——長買價值股
2012年11月19日
陸羽仁在頭條網的網誌瀏覽率剛上周五剛超過了1億次,回應亦有35萬次,令我百感交集。回想幾年前《頭條日報》老總叫我寫專欄,後來又叫我寫網誌,話互聯網是一個很好的互動平台,講到十分容易,後來我才發現,天天晚上寫專欄早上寫網誌,再加上回答網友的提問,對一個兼職做此工作的人來說,殊不輕鬆,激情過後,剩下的唯有死捱的意志,以及每天在網上和以萬計朋友互動的喜悅,希望往後看頭條專欄的讀者,也可以多多瀏覽利用我的網誌(進入頭條網www.hkheadline.com.hk 找財經一欄就可以找到我的網誌)。

有朋友問陸羽仁網誌瀏覽多少和甚麼事情有關?我粗略觀察網誌瀏覽率和大市熱度有關,2007年下半年大市極熱時,瀏覽率飆升,到去年大市沉靜,瀏覽率下跌,可以假設,大市愈熱,吸引愈多不時不買股票的人入場炒作,他們也會到處尋找貼士,所以都財經刊物和網站的需求都大升。有一個傳統智慧,話財經刊物創辦之日,就是股市暴跌之時,你睇1973年香港第一份財經報紙創刊,1987年第二份財經報紙創刊,2007年又有一份財經雜誌面世,三次都係股災年,仲係最大那一種,皆因市場熱到爆錶,讀者需求大增,才激發人搞財經報刊。

瀏覽愈少 股市近底
財經網站亦復如是,到股市無厘神氣之時(而家都差唔多),那些即興入場者完全消失,剩下是較長期買股票的人,有部份人是「投機的我」,市好市壞佢都要炒股,另一部份人是「投資的我」,想學好投資心法,可以話瀏覽愈少,股市愈近底。

借此網誌1億瀏覽的契機,我又想講講一個最簡單的買股錦囊,就係長買價值股。好多財經書、財經專欄教人買乜股可以賺大錢,100蚊炒股炒到1億,買一隻股可以升5倍、10倍。我的專欄和網誌,比較少講如何吼中10倍股,反而鍾意講多點價值股,希望大家將較多資金投入價值股中,以求長線達到財務自由。

講長買價值股,意思係選定股價低、價值高的股份。在樓價、股價皆便宜時,我認為買樓好過買股,因為股票易沽,樓宇難賣,即使買樓買股同樣買到平貨,通常股票好早就走咗,反而樓揸一二十年都唔出奇。但如今是樓價貴、股價平,所以樓雖然是一種容易長揸的投資產品,奈何價格咁貴,買入長揸無乜着數,所以長線投資都係揀優質價值股票好啲。

思捷可炒 難言長揸
好多人以為買平股和買價值股係同一個意思,其實唔一樣,舉一個例,思捷環球(330)最高時120元,而家12元,咁睇好似好平。

佢上周因為前主席邢李㷧入股成為第二大股東而炒起,到上周五回落6.2%收12.16元。若你突然問我一句︰思捷環球買唔買得過?我其實唔係幾識答你,因為我唔知你買來做乜?邢李㷧50幾元沽咗思捷,而家10元買番,如果你想短炒,我會話你等佢回低啲、靜番啲的時候揸吓,有得博吓,因為斷估無痛苦,邢老闆買得咁多,明知會披露出來,應該有後着,即使唔係想重新入局再搞起盤生意,都會虛張聲勢炒高再散水,所以短炒有得博吓。

但如果你想長揸,我就話唔好掂啦,因為第一唔知邢李㷧想做乜,第二唔知即使邢生重新入局,時移世易,猛將走清,勁敵如Zara等已上晒位,邢生搞都唔一定掂。結論係現階段根本無法評估思捷的投資價值,即使股價平,但買佢就等如股神巴菲特在1962年買入巴郡的股票。

上證價殘 不怕長線
巴郡原本是一家大型的紡織公司,生意日益沒落,令公司股票價格低到少過公司擁有的營運資本,表面睇真係抵到爛,股神自己形容這是煙頭股,用買煙頭的價錢去買,只要能吸番十啖、八啖,都已經值回股價,誰知巴郡的紡織生意如江河日下,呢隻煙頭股吸得一兩啖就熄埋,是股神罕有的失敗投資。誰知道思捷是不是一個快熄的煙頭?假如有五成機會係無論邊個搞都會衰,有五成機會搞番掂(其實呢個機率都算畀高咗佢),以一個價值投資者的角度,都唔好掂佢;咁講唔係肯定佢最後一定唔會翻身,只是前景不確定性太高,風險太高啫。

股票可作價值投資對象,第一要股價平,第二要有價值,股神巴菲特會估公司長線十年、二十年的現金流,以未來現金流計出而家的貼現價,睇吓股價係唔係比呢個貼現價平好多。我估99%人都唔識計呢條數,所以我建議用一個簡單好多的方法,第一股價平唔平睇市盈率,第二係唔係有無價值要粗略估佢長線賺錢的能力。

舉另一個例子,內地上證綜指又探緊底,上周五低見2001點,收2014點,平均市盈率為10.9倍,分別低於前兩次歷史低位,即2005年6月6日上證綜指998點時的16.5倍,以及2008年10月28日1664點時的12.3倍,即係話論指數而家雖然未係歷史低位,但論市盈率早已創新低,已經符合第一個便宜的條件。

上證綜指包羅咗大量中國各行各業的最大企業,佢哋賺唔賺錢同中國經濟好唔好有關,若股價反映盈利增長,10%年增長等如7年會翻一番,所以粗略估上證綜指成份企業長線5年、10年的賺錢能力應該唔差。

如今在我網誌1億瀏覽時,我叫大家長買價值股。如果你炒術唔精,慢慢你就會發覺,投資係可以跑贏投機,投資一時唔順,只要揸住的是好股,可以坐番返來。投機如果唔順,可以愈炒愈縮,和投資部份愈差愈遠,這就是我的忠告。

阿爺出招減股息稅
最後講吓阿爺在周末出招,宣佈自2013年1月1日起,減收個人長期持股的股息稅,正當美國唔夠錢要加股息稅和股票增值稅時,阿爺有水反其道而行減稅。現時股息稅原本是10%,將來持股超過1年的減到5%,新股息稅鼓勵長期投資。

內地評論家對呢個新猷反應較冷淡,認為減稅增加的收益微不足道,只是「特小利好」,對股市的刺激有限。平情而論,內地人喜短炒而非長揸,短炒根本只睇股價唔睇股息,所以加減股息稅對短炒者毫無影響; 而長揸者不主導股市,所以刺激不大。不過對香港買紅色股收息的股民有利,因為而家內地公司已自動扣起10%股息交稅,將來應可扣少5%。我認為呢招減股息稅真正的意義不在政策本身,而是其動作含義,十八大一開完,過兩日就出招,多少反映中央有留招等到十八大選出新領導層才出的意味,若然如此,可以假設救市招數,還陸續有來。

陸羽仁
上一頁 下一頁

金融High Tea 舊文