恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2017年7月26日 星期三

陸羽仁 BLOG 2017年7月26日

陸羽仁 BLOG 2017年7月26日

唔買貴嘢2
2017/07/26 09:47:35
網誌分類: 經濟
美股杜指升100點,但納指升1點,科技股上唔到,美股有啲上升動力缺缺。

昨日寫文講樓價,惹起好多回應,其實之前想咗好耐篇文好唔好寫,結果都決定寫,主要想講清楚一些投資的基本理念。

我寫文想同大家分享所見所聞,想分享一些投資基本心德,想提醒大家唔好做一些可能會輸身家的事情,所以才寫文。

早前有朋友whatsapp我,問我一隻股票,話聽人講會點升點升。我看看不見它的本業有何發展,明明是一隻炒股,但結果只是支吾以對。因為怕叫人不買,佢過幾天就炒起,若然好快升咗一兩倍,阻人發達,實俾人鬧爆。

我天天寫嘢,提到唔少股票,短炒長?,環境變化,未能兼顧,所以每到星期日得閒一點,寫星期一報紙的稿,有機會多講一些投資概念,希望幫到大家。我認為散戶三更窮五更富,主要他們在投資市場面對很強的對手,有些更造假搭棚,騙散戶落?,所以要唔輸(先唔講贏),要搞好理念。

我第一個理念是叫大家分開「投資的我」和「投機的我」,投資的我要看基本因素,睇前景睇回報,唔平唔買。投機的我明知係炒,唔怕買貴嘢,只要順住個勢去,識得落車就得,但我都會叫大家避開太假的東西,因為而家的假嘢興向下炒,一入走唔到。

買樓是否一種投資都係一個問題,《富爸爸窮爸爸》的作者曾形容美國人買樓自住是一個消費。我覺得有時都啱,若然你買樓買到好超越自己的收入水平,自住又唔賣,又無收益,遇上間樓又唔升,你買樓幾十年,只作為用家,其實只是作了一個消費,呢個概念有啲怪,但在過去美國樓一兩十年可能升少少的情況下,又有一定道理。

即使當買自住樓?7年以上是一項投資(?7年以下稅沽出獲利稅局可能抽你利得稅),而且買樓動輒3幾百萬,係人生最大投資,買貴咗好傷。可能將一生黃金時間2、30年積蓄花掉,都係好大件事。一生幾件事最大開支:買樓、供養子女、消費,這幾件事做好,可以有錢養老,做不好晚年袋中無錢有啲慘,而家保險公司開始假設人的壽命100歲,到90歲用哂的錢你話幾慘。我自己的策略是作買樓咁大投資唔好買貴,否則一供20、30年,會供哂自己的收入。

自住是一個實質需要,唔買樓可以租樓,但面對的問題是租金上升,隔兩三年搬很煩,而且結婚無樓外父可能睇你唔起,這的確是很多人想買樓的考慮。

我第二個理念是「投資的我」不要買貴嘢,理念從巴菲特抄回來。唔買貴嘢的問題是很易錯過近期會升的東西,所以對又貴又近期可能升的的東西,我會以「投機的我」來處理,買香港樓近年要俾好多稅難投機,所以不作投機買樓的建議。

巴菲特買東西一定要平,又要睇佢的基本因素,睇佢生意掂唔掂,睇長線現金流如何。香港樓的基本因素是香港經濟,本地經濟麻麻,打工收入增長不快,樓價愈升,愈脫離人的購買力,這是真正的離地。香港連續6年是全球最不可負擔的樓市,其樓價中值對個人平均收入倍數高達19倍。內地最宜居大城是重慶,樓價只是收入的4倍(唔好怪我又講大陸樓)。在經濟發展快的地區,租金收益低比較正常,因為打工仔的收入在急升中,未來租金上升有合理基礎。香港是成熟經濟,租金收益低是貴。貴的東西有泡沫,未爆時好開心,爆起上來會令人損手。

巴菲特是全球第二、三有錢人,他唔買貴嘢的心法,值得學習。呢啲做法睇落好笨,短線發唔到達,長線可以到岸。特別我地唔係要做香港首富,只希望退休時財務自由,可以輕鬆養老,所以「唔買貴嘢」的心法好重要。(有時唔買貴嘢都要輸,但只要買的是有基本因素的東西,都有得守)

我講咁多,係想話俾大家聽,樓價係由貴變成極貴(當然可能變成超貴),當屯門20、30年舊樓都賣到過萬元一呎時,打死我都只係租,唔會買呢的樓。這就是我想堅持的觀點。

陸羽仁
回應總數
陸羽仁 BLOG 舊文
來源 source: http://blogcity.me