恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2018年1月4日 星期四

利字當頭 - 利世民 2018年1月4日

利字當頭 - 利世民 2018年1月4日


利字當頭:逆境都可搵到財路


■1997亞洲金融風暴之後,好多公司要縮減成本,結果速遞呢行反而逆市造好。資料圖片



魚唔過塘唔會肥,年頭年尾,本應有好多打工仔女計劃跳槽過檔。不過,經我非正式社交媒體目測所見,今年莫講話轉工意欲明顯疲弱,甚至連講加人工,也是細細聲講,低調唏噓。

究竟是我觀

察有所偏差?還是真正市道疲弱?有一點可以肯定,今時今日有好多辦公室工序,漸漸被自動化取代。此外,通訊技術成熟,好多操作可以外判去成本更低嘅地區;簡單平面設計、網站設計之類,唔係太高要求,上Upwork又或者Fiverr去搵,一千幾百有交易,你叫香港人點爭?甚至乎,假如你唔識得點樣去用Zapier、IFTTT之類嘅工具,又或者唔識寫Chatbot,用少少錢一樣可以搵到人幫你搞。至於傳統IT Admin,就更加一早俾Google、Zoho之類取代曬。

我同幾個朋友,甚至諗過「共享Admin」;我要星期二、四,佢就用星期一、三、五。點知一問之下,原來有好多朋友都想「共享Admin」。噫,話唔定整個平台處理辦公室工序,分分鐘都係條財路喎!

回想1997亞洲金融風暴之後,好多公司要縮減成本,將Office Boy呢個位慳返,結果速遞呢行反而逆市造好。退一萬步講,會計法律之類,早就係外判專業服務啦!假如你真係相信2018年(又或者可見將來),香港會再出現一次經濟危機,我可以大膽講句,任何形式可以接企業外判嘅公司,都應該有一定生存空間。畢竟工資有個特性,叫downward rigidity,即係易加難減;好多公司真係負擔唔起又要生存,減人工又請唔到人,結果都係要外判。

「外判,一定係欺壓員工啦!」其實我識唔少接幾份job嘅slash,收入唔一定少過一份全職,人生不知幾「疏乎」。重點係佢哋工作有效率,快手完成工作,幫客戶慳錢慳時間,先係真正嘅價值。

利世民
http://fb.com/leesimon.hk
本欄逢周二、四刊出

利世民
利字當頭 - 利世民 舊文