恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2018年4月19日 星期四

利字當頭 - 利世民 2018年4月19日

利字當頭 - 利世民 2018年4月19日


利字當頭:銀行業都要考DSE?


■政府立法強制打工仔將血汗錢儲落「強迫金」。資料圖片



以下係一個朋友真人真事的經歷:「有次諗住去銀行買幾萬蚊基金,當儲錢退休啦。點知填完份風險問卷,發現我嘅風險類別唔夠班買隻基金,要另外再聽個銀行職員解釋免責聲明,然後又聽成十幾分鐘聲帶講風險披露……

之後,我就走咗。」

買基金嘅經歷,變成好似考DSE;唯一分別係,考DSE可以話年年都有驚喜。假如問我香港哋有乜比資本主義更根深蒂固,我一定會話係:「形式主義。」

正如DSE考出高分低能,銀行頭盔式銷售過程,結果亦只會令客戶走去抽1716;留意番,4月18日毛記葵湧單日升七毫,報收三個三。

老實講,雷曼事件令香港金融界有創傷後遺症,但其實去到金融海嘯震央嘅花旗國,銀行直頭變成監管機構嘅提款機,得閒就罰幾十億美金。好似最近業績報喜嘅美銀,由2011到2014年,幾乎年年都要為Countrywide賠錢畀Fannie同Freddie呢兩個共犯;更諷刺係,Countrywide出售嘅次按,大多數係2004到2008年,而美銀就2008年先至收購Countrywide。

賠錢,已經銀行界係「營商成本」一部份,而「唔做你生意」,更加係控制成本最直接嘅方法,亦多得偉大監管機構嘅努力,銀行業務俾唔少非銀行所佔領;例如美國嘅銀行按揭,好多被好似Quicken之類嘅網上財仔搶去。結果,消費者風險有冇降低呢?大家心照啦。

我唔係話乜都自由市場唔監管,不過形式主義嘅監管,真係有用咩?有位智者曾經講過:「立法禁止蠢人擁有財產吖,笨。咁咪唔會有人俾人呃囉!」

其實你估政府高官心底裏個句唔係咁諗咩?當然,佢哋唔會立法禁止蠢人擁有財產,但係佢哋會立法強制打工仔將血汗錢儲落「強迫金」;基金佬,自然唔跑回報又唔志在銀行前線推銷,就係咁,得咗。

利世民
http://fb.com/leesimon.hk
本欄逢周二、四刊出

利世民
利字當頭 - 利世民 舊文