恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2018年4月26日 星期四

利字當頭 - 利世民 2018年4月26日

利字當頭 - 利世民 2018年4月26日


利字當頭:唔好為創業而創業


■年輕人如果冇父幹,可以試嚇創業博一博,但唔好「為創業而創業」。資料圖片



小明有日好好彩,遇到傳說中有求必應嘅神仙:「神仙神仙,我有個願望,你可唔可以幫下我?我想四十歲退休,唔使做,享受人生。」

神仙:「哦,財務自由,好易箒。你努力讀書,入神科,然後做專

業人士;畢業之後賺到錢,攞曬的錢去買樓,然後租出去,等租客幫你供。之後,再買多層,再租出去。唔使廿年,你就有好多好多錢。」

小明:「神仙神仙,我已經成廿幾歲人,你係咪要我讀多兩個碩士學位?到時已經三張啦喎,又要結婚生仔。仲有,你有冇聽過壓力測試,有冇聽過辣招?仲有,你知唔知首期幾多錢?同埋呢,我份工呢,每個月剩底兩千……」

神仙:「咁,你有冇父幹?」小明:「有,十四歲就退咗休啦。」

早前有幸被友刊《經濟一週》約訪問,當中講到「今時唔同往日」;我講到八、九十年代中產階級上流之路已經「唔存在」,今時今日香港後生仔女,要搵自己嘅方向。磚頭,亦唔一定係投資,更大程度上應該視為消費。甚至連文憑,亦因為量化寬鬆而貶值;作為消費無問題,但當做投資就要識計數。

後生仔女可以點算?「趁後生,試嚇創業博一博。」估唔到我呢句話,網上反映竟然非常兩極;有人贊成,亦有人話「冇錢點創業?」,更有人覺得,創業係FF。

我其實都有講,唔好「為創業而創業」,一定要知自己有乜嘢可以賣。

不過,一日都係我唔好,應該講清楚究竟何謂「創業」。創業,唔係搞網,唔係出錢請人做嘢,更加唔係印印腳等收錢。創業好很辛苦,冇假放,成日睇住條數;信我,假如以為創業只有錢多就可以任性,很肯定失敗收場。

話說回頭,我亦識得唔少才俊,以創業心態打工,經營能力同人脈,一樣都可以好有睇頭,甚至最終都係照樣做老闆。

利世民
http://fb.com/leesimon.hk
本欄逢周二、四刊出

利世民
利字當頭 - 利世民 舊文