恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2019年4月10日 星期三

MyGut者言 - 徐家健 2019年4月10日



MyGut者言 - 徐家健 2019年4月10日


MyGut者言:與此為伍的訂享廣告 - 徐家健


《紐約時報》憑著會員制殺出一條生路。 互聯網圖片 適中字型 較大字型



八個月前,黎智英察覺到會員制挽救了《紐約時報》的衰落,於是振臂一呼:報紙有得救了!

八個月後,蘋果宣佈推出新聞媒體訂閱服務。消息公佈後,《紐時》卻呼籲同業不要加入蘋果訂閱。我說的蘋果訂閱,不是《蘋果動新聞》,我說的是《Apple News+》,以蘋果新聞App為基礎發展出來的訂享式報章雜誌平台。《紐時》的憂慮,是讀者在其他平台讀到《紐時》會懷疑新聞的可靠;更大的憂慮,其實是《Apple News+》將成為下一個Netflix,最終把原有的電視台及電影製作公司殺下馬來。

面對《Apple News+》,《紐時》的態度是恥與為伍。是的,美國的訂享經濟發展一日千里,《紐時》堅持媒體要建立自己的platform,貪一時之快依附在別人的aggregator上,利潤最終會被蠶食。Platform與aggregator之分,在美國是新經濟討論的一大焦點。面對新經濟的挑戰,香港的討論卻只停留在抽水廣告的水平。我們的短視,比荷里活當初輕視Netflix的威脅更甚。

女友Babe一日一蘋果:「呢個A1頭版廣告究竟想點?」我支吾以對:「好似話回應緊有人向廣告商施壓。」Babe忍耐力有限:「係咩?好似私怨味重咗啲。不過咁,可能香港人鍾意啦。」我話香港人唔見棺材唔扲荷包:「平時闊佬懶理,小店臨執笠先去打卡幫襯,做帛金咩?睇完個抽水廣告,唔通廣告商會落番多啲廣告?搞眾籌本身冇問題,你日日搞我咪讚你叻仔囉。但係今時今日,報紙靠廣告係死路一條。自己平台自己撐,與此為伍唔該先登記做壹會員。闊佬懶理,下禮拜你先會睇唔到我嘅文。再闊佬懶畀錢,遲早等去報攤打卡買最後一份《蘋果》。」

徐家健
美國克林信大學經濟系副教授
http://fb.com/economics3.0/
本欄逢周三刊出




MyGut者言 - 徐家健 舊文