恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2019年11月27日 星期三

創業起義 - 尹思哲 2019年11月27日



創業起義 - 尹思哲 2019年11月27日


【創業起義】黃色經濟圈係乜嘢事 - 尹思哲


黃色經濟圈其實係一種歧視行為,一種以品味為本的歧視行為。 資料圖片 適中字型 較大字型



寫黃色經濟圈嘅文章,我最近睇唔少,其中以徐家健教授Kevin寫得最好,佢用經濟學解釋咗,黃色經濟圈係咩一回事。

Kevin話,黃色經濟圈其實係一種歧視行為,一種以品味為本的歧視行為(Taste-based discrimination),我理解係同歐洲嘅綠色運動頗接近,例如當地人因為環保理念,為咗碳排放同全球暖化,真係可以拒搭飛機、同超嚴格嘅垃圾分類。佢哋為咗品味而付出更大付價,係我上個月去芬蘭所親眼目測。

至於香港,暫時為止一般人講黃色經濟圈,大多係聚焦講「資訊成本」部份,我認為無可厚非,事關第一步大家要先了解,黃店藍店嘅分佈如何,至可以有進一步嘅判斷同行動。

以我自己「戒港鐵」為例,除咗趕去機場迫不得已坐過一次,至今已經兩個月無搭過,點解我做得到?主因正係掌握到正確無誤嘅資訊,因為我用Citymapper呢個手機程式,每次出行,輸入出發點同想去邊度,呢個App會建議你所有交通工具選項。

由於黃藍店嘅手機程式已不少,再加上facebook、Google Map亦有唔少資訊,資訊基本上已不成問題,長遠而言只係點樣做到,好似Deliveroo或者UberEats一樣,唔只於提供資訊,仲可以根據用戶喜好,直接建議同推介等等。然而,當所有人睇到資訊成本,Kevin作為經濟學者,佢睇到嘅係交易成本。佢認為,黃色經濟圈內每宗交易,因為品味歧視,都將付出額外的經濟成本,因而有必要盡量做啲嘢,減低返個交易成本,而佢答案係:使用區塊鏈同虛擬貨幣。

使用區塊鏈嘅倡議,我十分同意,一來係鑑於本港七八十年代,亦有過嘅紅色經濟圈,當年亦因為日資同本地薑抬頭,而一度由盛轉衰,二來係可以借助區塊鏈交易紀錄不能被竄改的特性。

尹思哲
http://linkedin.com/in/wanszezit




wanszezit@gmail.com
創業起義 - 尹思哲 舊文