恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2020年3月24日 星期二

金手指 - 孫柏文 2020年3月24日

金手指 - 孫柏文 2020年3月24日

肺炎爆發至今,全球各地政府終於肯自我封關,全世界醒曬。黎明前的黑暗,開始令人感到樂觀。 資料圖片

一個月前,孫柏文同獅子山學會主席王弼傾起武漢病毒,當時,歐美加都係得啲零星嘅引入個案。當時我同王弼話:

「呢單嘢要完,應該要全球、同時武漢式封城廿八日先得。不過係要國際合作,所以好難。」

我分享呢件事,原因係覺得好慚愧。我哋呢啲舊自由主義信徒,居然睇唔到自發秩序嘅威力,因為一個月後嘅今日,全球各地所有政府自我封關十四日。不過兩周後,應該又封多十四日。驚?係。不過起碼全球人類卒之知有幾嚴重,全世界醒曬。黎明前的黑暗,我亦開始感到樂觀。

對資產價格會點?以前嘅世界,例如1918年嘅西班牙流感,死咁多人後,就應該出現好勁嘅通縮。不過,我哋見到全球政府係咁印鈔、派錢托市,真係好難講。因為千祈唔好低估政府能摧毀貨幣購買力嘅能力。

今周開市,美帝指數期貨又喺亞洲時段跌停板,原因係美帝救市草案喺佢哋國會參議院撠住咗。點解撠住?參議院係共和黨控制,不過因為有議員中招或隔離,唔夠共和黨議員入去投票。民主黨當然藉機塞啲共和黨員唔肯接受嘅嘢入草案。

當美帝議會運作被咁樣影響,選舉結果、民意授權不能彰顯,其實係墮入咗憲制危機。記得上次08年,當時財長入咗個兩頁紙嘅草案入國會,上面只係話:「畀行政機關8,000億美元,總統鍾意點使就點使。」最終都係要拖咗好多日,再被國會大幅加監管條款,兼個市日日深深咁隊落去,先至通過。不過都係嗰句,萬億美元都不能令人體體溫維持37度。

孫柏文
獨立股評人
http://fb.com/shuen
本欄逢周二刊出
金手指 - 孫柏文 舊文