恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2021年6月8日 星期二

摸魚手札 - 渾水 2021年6月8日

摸魚手札 - 渾水 2021年6月7日


摸魚手劄|跟高錕校長學做人(渾水)


高錕曾說:「我對每一個國家、每一個種族的感情都差不多的。大概是因為我接觸的人太多,我是以人為主,不是以國家或種族為主。」

趕交稿通常擠壓不出半點思緒,反而躺平自己,睡不著時自然思如泉湧。早幾日我瞓唔著寫了幾句關於試當真遊學修唔表態嘅文章,出奇地社交媒體

反應唔錯。我信點擊主義,既然有人鍾意睇,食髓知味,唯有繼續講。

自由嘅空間大家往往覺得係理所當然,好似愛情一樣,冇咗先覺得珍貴。2020年香港立左條新嘅法例,內容唔多講,我都驚踩地雷。喺2020年之前,你有若幹嘅政治表態(不包括行動),大致係唔會承擔法律風險。喺2020年立法之後,當你有任何嘅政治表態,你就要面對法律風險。

就係咁簡單,你叫人表態,即係叫人承擔法律風險。明明我哋好清楚呢一個事實,但係我哋嘅意識仲未熟習社會已經改變,我哋嘅行為係有一條紅線約束住。制度設計巧妙之處,就係永遠唔話俾你聽條紅線係點,唔會具體話俾你聽乜嘢嘅行為、說話會犯法,所以大家只能夠自我畫界,互相猜忌。

如果2021年的今天和以前一樣冇分別,可以好自在表態的話,現實就唔會咁多人移民。有啲嘢冇咗就冇咗,改變咗就改變咗,既然仲要喺呢個土地生存,咁就唯有適應。好多人都會攞返以前好多唔表態嘅藝人、樂團或者KOL出來比較,條界好簡單,就係睇返條時間線。

過往我的文章經常引述高校長的說話:「我對每一個國家、每一個種族的感情都差不多的。大概是因為我接觸的人太多,我是以人為主,不是以國家或種族為主。我住在哪裏是因為,在那個地方我可以做一點自己想做的事情,所以在哪裏,對我來說不是一個太重要的一點」、「我變成了世界中間的一部份,不是任何國家的一部份。」

今天的高校長,是偉人一樣的存在。但當時並唔係,因為高校長擔任過港事顧問,加入了建制,結果學生群起而攻。現在香港鼎鼎有名的知識分子,例如蔡子強、梁文道、周保松對高校長只有溫情和敬意,大家只記得他的好,記得他對世界嘅貢獻和成就。

只有做好自己專業,在自己的專業嶄露頭角,或者將自己放喺更高嘅維度,這樣做人才可能比較安穩一點,自在一點。

渾水
-----------------------------
蘋果App大升級 更簡潔更就手!了解更多(立即下載體驗)

-----------------------------
點擊即睇《Bitcoin投資入門手冊》
一書盡覽新手必讀資訊
-----------------------------
【全球樓行】 Dream House零距離
屬於香港人的移民攻略
摸魚手札 - 渾水 舊文