恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2022年2月10日 星期四

缸邊隨筆 - 石鏡泉 2022年2月10日



缸邊隨筆 - 石鏡泉 2022年2月10日


《缸邊隨筆-石鏡泉》封城14日抗疫!
《缸邊隨筆-石鏡泉》封城14日抗疫!
  《缸邊隨筆》特首每次開記者會,都講如何抗疫有效。不過,相信所有看過這些記者會的港

人,都有個共同評價:港府抗疫無方故無效。
 
  日前有位十分有責任心的菲傭僱主,知悉菲傭可能確診,但得不到醫院正當處理後,致電了

醫務衞生處一個單位,「市民林先生與衞生署熱線鍾先生對話」。

 
  以下是市民林先生與衞生署熱線鍾先生對話。

   
  林:你好,鍾先生。我屋企嘅姐姐(外傭)夜晚7點幾、8點,用政府快速測試個

tester check咗,positive(陽性)嘅,COVID-19(新冠肺炎)

。佢有病徵,而家係39度高燒。
 
  咁我哋即刻根據晏晝衞生防護中心記者會建議,用的士車咗佢去聯合醫院急症室,亦都聯絡

咗姐姐喺香港嘅家姐,佢家姐亦有病徵,都做咗快速測試,都係positive。

 
  而家兩個姐姐喺聯合醫院急症室度,急症室同佢哋做咗test(測試),之後叫兩個姐姐

返嚟屋企度等result(結果)。
 
  我打咗去聯合醫院hotline問咗急症室,佢話呢個係你哋衞生署嘅指引。咁我問咗佢

兩個問題:
 
  1。根據你哋今朝所講,做咗快速測試,如果係positive,應該用點對點嘅方法,

送去急症室,以防傳染畀其他人,我做咗嘞。而家急症室要佢離開,係叫佢搭任何交通工具。我

作為香港市民,我點樣protect(防止)佢唔會將啲病毒擴散出去?

 
  2。佢返到嚟屋企,我有乜嘢方法,或者事情,我可以做得到,去protect佢唔會傳

染畀我屋企嘅其他人?
 
  醫院淨係叫我打電話,問番衞生署。
 
  鍾:我哋呢條hotline(熱線)本身呢,係負責內地或者海外返嚟香港嘅人士嘅求助

熱線嚟,本地close contact(密切接觸)者嘅相關資訊,我哋本身都唔多嘅。至

於點樣處理,我哋都係根據署長嘅新聞稿咁,佢(署長)點樣叫佢(外傭),用點對點交通……

咁醫院叫佢用任何交通工具離開嘅話……我都知先生你都好盡責嘅,你可以安排的士點對點……

 
  林:咁,但係個的士司機呢?佢返到嚟屋企,我又點樣防護呢?你呢個部門同我講,你哋個

hotline,你話淨係負責內地或者其他人嘅求助--唔緊要,咁我而家有咩求助熱線,我

可以搵到人幫我手呢?
 
  鍾:你可以試下2125 1111……
 
  林:呢個我打咗嘞!因為辦公時間到8點!

 
  鍾:咁如果無,喺呢個情況,咁無其他熱線幫到你。

 
  林:咁即係點樣?係咪最安全方法,係我叫姐姐過去對面秀茂坪警署嘅報案室就OK?

 
  鍾:咁如果先生你要點樣做,我都阻止唔到你囉!

 
  林:明白,鍾生,多謝你代表香港政府同埋衞生署嘅答案。

 
  鍾:我都同先生你解釋番啦,關於呢方面,真係無相關嘅知識……

 
  林:唔緊要嘅,鍾生你都係under衞生署,係旗下一個員工,其實你有無一啲

escalation(呈報上級)嘅flow(程序),去幫你搵到一啲senior同事,

處理到呢個個案呢?
 
  鍾:無㗎!
 
  林:都唔緊要!無吖嘛!得㗎啦!你畀咗好充足嘅答案我!

 
  疑確診菲傭不被聯合醫院的急症室嚴正處理,只叫她坐車回家,這位姐姐無論坐小巴、大巴

、地鐵,都可能會散播病毒,於是又有不明源頭,其實源頭就是該急症室的拒處理,或不正確處

理。
 
  對這件可能播毒事的最終負責任者,應是衞生署,該署最高負責官員是陳肇始,而作為一直

稱自己是抗疫總指揮者的特首,則是陳肇始的上司怎不要負責?

 
  我不會責難接電話的那位衞生署鍾先生,因為他已依足上頭指示辦事,分分鐘,他是由其他

政府部門借調過去的人,他只能按給他的指示做個人肉錄音機。所以答案總會是一超出了指示,

就是:我幫不到你,這是典型的AO、EO工作心態,只能按本子,不能因熱心而越本子,這就

是今時抗疫無效的一個可能主因。
 
  事實上,看政府的抗疫廣告,就知道今時抗疫措施是如何無腦。

 
  (1)政府的DIY檢測宣傳是謂,一驗出陽性,到急症室;

 
  (2)但醫務處的宣傳則是急症室是不處理新冠病患者的。

 
  急症室不處理新冠病患者,可理解,因為急症室是有其他病患者,你新冠病患者一來,全部

急症室人要不要隔離檢測?所以剩下來的是,為甚麼港府的DIY檢測指引會叫檢出陽性新冠病

者要去急症室?這些病者由家去至急症室途中,會播了幾多毒?

 
  請考慮以下是否會較好些:
 
  (a)租一、兩隻郵輪,或包下幾間酒店,即時提供可供臨時隔離房。又或徵用所有的室內

體育場館,找國內幫忙建造方艙醫院,要求病患者居家自我隔離是廢話,你估好多人屋企有三房

兩廳呀,住一房者,是否要病患者要自我在廁所隔離?

 
  (b)成立個專處理DIY陽性病者的熱線,要有足夠線路,唔識做,就搵東華、博愛籌款

熱線辦樣來抄;
 
  (c)DIY驗出陽性者不宜久居家中等入院,因會加大感染家人的風險,應要立即將陽性

病患者搬離其家,入住郵輪或酒店的臨時隔離所,DIY陽性病患者留在社區內多一日,傳播病

毒就多一分風險;
 
  (d)唔夠救傷車?可找肯合作的士、GoGo Van,以至貨車去接運DIY陽性病患

者,此中如何做好消毒,衞生署是專家。
 
  防疫有三個層次:
 
  (1)防擴散;
 
  (2)做足夠核酸檢測以及早查出中招者,但這個方法是很微效的,因為中招者可以2至5

天後才會被驗出病毒,而在其間,只要中招者在社會上走動,就會播毒,故今時光做核酸檢測是

落後於發展形勢;
 
  (3)隔離中招者,這已是最最最下之策。

 
  故今時政府工作重點應在防擴散,全幢大廈公共地方全面清毒,是較易做亦是較收效的防疫

法。
 
  在新冠疫初期,武漢就曾全城噴霧化消毒液,如港府沒有這些設施,可以問阿爺借,不然就

用警方的水炮車來洗街都好。
 
  政府工作重點應防擴散
 
  香港昨日病發逾千宗,爆疫速度或與日本東京相似,由600就跳上千宗,再上就逾萬,屆

時將對本港的醫療系統有大壓力,昨日衞生署已籲其他病患者要尋求其他醫療途徑,是甚麼途徑

?私家醫院?窮人怎負擔得到昂貴的費用?
 
  2020年3月25日,筆者有文:《封城遏疫》文謂:

 
  新冠肺炎潛伏期在7至14天。人人隔離14天,即已有兩個7天周期,基本上,潛伏患者

應已現形。問題是,以香港的狹窄居住環境,家人困獸鬥,只要有一人帶菌,可以全家帶菌。政

府應重用50年代的公共衞生策略,動員各區各家洗太平地,當時居宇多為木樓,瞓木床板,木

蝨為患嚴重,當時政府就每年定洗一次太平地,家家都拿床板到地下的消毒缸泡浸,亦會取消毒

水回家拖地,抹房間的木間板。今時政府可以為每大廈提供消毒藥水,供各家抹地,抹家具。找

一天,全港大清潔,給個clean start,然後才各家各戶隔離14天。《資深投資者

 石鏡泉》
 
(投資涉風險,每投資者承受風險程度不一,務必要獨立思考。筆者會因應市況而買賣。)

 
*《經濟通》所刊的署名及╱或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立

場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

【限時優惠】申請etnet強化版MQ手機串流報價服務,加送$50禮券! ► 立即行動

缸邊隨筆 - 石鏡泉 舊文
本文作轉載及備份之用 來源 source: http://www.etnet.com.hk