恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2022年6月2日 星期四

渾水專欄 - 渾水 2022年6月2日

渾水專欄 - 渾水 2022年6月2日


渾水專欄│小人之心看藝術圈大佬(渾水)
渾水專欄│小人之心看藝術圈大佬(渾水)


最近藝術圈最多人講嘅拍賣,當然係Andy Warhol瑪麗蓮夢露嗰張藝術品。

我的出身介乎草根和小康之間,做了金融業很長時間。出身和身份決定階級,階級決定思維,思維決定行為,所以每當我見到一些奇怪現象,有時難

免都會從一些邪惡、銅臭的角度出發。

美股、外匯、加密貨幣免費即時報價,自選投資組合獲取相關新聞提示。

以下係其中一個展現我邪惡思維嘅例子。
最近藝術圈最多人講嘅拍賣,當然係Andy Warhol瑪麗蓮夢露嗰張藝術品,又是另一個拍賣品天花板的估價,大茶飯來的。

成功贏得這件收藏品是鼎鼎大名的Larry Gagosian,當然佢背後係有一對超有錢嘅老細。呢個不在話下,Gagosian喺香港都有分店,有好多非常精彩嘅藝術品,我周不時都會去睇。

就係呢一件天大新聞差唔多時間點,Larry Gagosian簽咗一個藝術家叫做Anna Weyant。

曾經有一些傳聞話佢哋有小三關係,不過已經被官方否認,所以我哋姑且只作為一個參考,唔好妄下太多嘅判斷。

明星效應點石成金
由於呢單大茶飯,本來Gagosian已經夠勁,但再撥左一次火,好自然地佢新簽嘅女artist,亦成為被重點關注和追捧嘅對象。Weyant嘅藝術品亦都曾經有幾萬蚊港紙,在一樓拍賣行炒到而家幾百萬港紙。

如果用金融邏輯線性地去睇兩件事,你會發現真係同我以前經歷過嘅嘢好類似。最近同幾位十億身家以上嘅藝術收藏家朋友傾偈,大家都講開呢個故事,大家都有類似嘅思考路徑。沒有誰比誰更高尚,哈哈。

前年地球最多人追捧嘅基金經理係木頭姐,木頭姐當時風頭一時無兩,點石成金,佢買啲乜嘢嘢,第二日個價就會聲,呢個就係明星效應。

就算喺其他層面,都有呢一個明星效應。當某一啲知名投資者或者機構投資者做完大茶飯之後,佢哋有份參與嘅Deal項目,都會有一個特殊premium。所以,點解係一級市場咁鍾意搵一啲明星機構投資者入股就係咁解,點解IPO嘅時候咁多知名大基金公司參與就係咁解。當然呢一啲操作背後都有枱底。

不過藝術唔同,金融嘅周期好短,明星光環好快消卻,一些曾經大紅大紫嘅藝術家只要去到某個高位,就算點衰,都唔會去得返幾萬蚊港紙,上咗位就係上咗位。

渾水
本欄隔周刊出
渾水專欄 - 渾水 舊文
本文作轉載及備份之用 來源 source: http://hk.finance.yahoo.com