恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2012年8月2日 星期四

金手指 - 孫柏文 2012年8月2日

金手指 - 孫柏文 2012年8月2日

金手指:歐美中央放水會幾快? - 孫柏文


今日,孫柏文想一次過答曬呢幾日來,問候我啲熊證嘅人。我只可以話,未被槍斃、多謝關心。估唔到我啲熊證,紅得咁緊要,變成全城熱話。

講個市,噚日我落筆嗰刻,就好似全球投資者一樣,托腮悶等。聯儲局、歐央行,都喺我買咗熊證後,相繼放料話會「做嘢」,之後噚日又傳我國中央都會加入。咁喺唔知佢哋有乜橋時,就不如估吓。

個市食太多藥勁多副作用
先講中央。大家對大陸數字,相信都係抱住個睇奧運會羽毛球小組賽嘅心態,就係知佢打假、一路勁噓、不過照睇。不過幾假都好,盲嘅都知大陸經濟大幅放緩,中央一定做嘢去救。多唔使講,噚日全亞太區股市都有壓力之際,特區跟住國內都有得升,都係呢個理由。

做香港股民,日日望穿秋水希望祖國學08、09年咁,以斷萬億計嘅貸款推出市場,資金之後湧出香港。其他嘅措施,根本唔夠我哋食,甚至有措施出台時,如果冇啲「萬億貸款」,投資者仲要即刻唔開心咁沽。之後就會有啲分析員行出來安撫話:「中央已經係喺放寬嗰個方向!」你估仲係五年前,聯儲局只係減Discount Rate都出過千點升幅嘅世界咩?

家啲藥已經濫食到出現好多例如嘥錢、亂起冇人用嘅基建、貪汙、呆壞賬、平民憤恨問點解自己唔係幹部等嘅嚴重副作用,不過食唔夠就出現Withdrawal。我國中央唔似歐盟,啲領導對執政地位嘅自殺傾向弱好多,唔會好似愛因斯坦話齋:「癲,就係重複咁做同一樣嘢,不過會預有唔同結果。」所以除咗啲食你唔飽嘅放寬政策外,你係望會有啲幾十萬億救市出台,咁希望你冇睇錯啦。

歐央行嗰邊,大家都估佢可以做啲乜。上個禮拜嘅嗰種做勢,似足07年特區股市。先有個牌面上話得事嘅官出來,今日有行長馬里奧,07年有曾俊華講政府增持港交所(388)。之後就有好多銀河星級嘅友情客串,今日有話行長會會見德國財長傾,07年就有大連官員。結果會係點?今日就德總理嗌停,07年就溫總理嗌停。

西班牙2、5、10年期債息,勁跌後已經開始回升,短債息尤其升得特別勁,即債價下跌,意大利都有同樣情況。不過,股市就一於好少理,大炒上。股市、債市出現分歧,十次有十次,最終都係債市啱。再講,德國要啲出事國家落實嘅政策,係有例子Work嘅。即係就算樓市泡沫爆,政府同時縮開支,再逼銀行收風險,最後都可以唔使將貨幣貶值。邊個地方咁把炮?咪就係香港囉。其實,愛爾蘭都似有咁嘅勢頭,果然係最抄香港政策嘅歐洲國家。今晚就會知歐央行有乜奇招,大家希望壓啱注。

至於聯儲局,我唔講,因為你哋喺我執筆呢刻嘅未來,清楚過我。

投行資產負債表過眼雲煙
最後,前晚我哋獅子山學會為佛利民100歲生日搞咗個Party。有利世民同李兆富孖住咁講解佛利民對歐元嘅睇法,台下有好多外國財俊加入辯論。咁散席嘅時候,撞到一個已自立門戶、管理資產值達九位數字、仲要細過我嘅財俊。佢一開口就講我喺facebook上載咗一幅相。相裡有個被幾個模特兒攬住嘅男人(圖),不過個男人照樣專心打遊戲機。佢話:「呢啲影一刻Snapshot就最誤導,下一秒條友可能已撲向啲女仔度。」我答:「絕對同意!同啲投行一樣!每季完結時,個資產負債表幾靚呀!點知原來係嗰日啫!」

孫柏文
作者為獨立股評人
本欄逢周二、四刊出
上一則: 創業作業:報紙末日? - 宋漢生
下一則: 曾淵滄專欄:中央出手實國企 - 曾淵滄
~TITLE_S~金手指 - 孫柏文 2012年8月2日 舊文