恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2013年6月24日 星期一

金融High Tea 2013年6月24日

金融High Tea 2013年6月24日
金融High Tea——積財成富
2013年6月24日
港股上周大跌,成個星期唔見咗706點,報收20263點,表面睇係跌美國聯儲局收水,但實質上係美國和中國雙鬼拍門,美國收水的影響講咗好多,中國拖低港股的影響講少啲,不妨再講講。

周末有個大孖沙打電話來傾起,佢有啲勞嘈,話港股跌咁多同內地有關,佢話聽內地富豪講,上海銀行同業拆息抽到咁高,搞到內地水頭極緊,內地有錢人要四圍撲水,咁搞法股市真係無運行。

我話半年結臨近,阿爺好明顯要脅啲銀行交數,邊間內銀私底下搞或幫人搞影子銀行、邊間違規借錢畀房地產商,全部現晒形,要被佢哋跪玻璃,過程雖然痛苦,但應該唔會爆煲,內地賓卡見到棺材時,自然要坦白從寬,你認罪阿爺無必要迫死間銀行。

大孖沙話習總上台後,手段強硬,例如打擊三公消費,例如要經濟繼續轉型,都係三令五申話做就做,擔心出手太重經濟頂唔順。

中國調整 香港陣痛
我話阿爺面對緊的是兩難題,過去十年胡溫年代搞得太鬆,經濟粗放成長,銀根氾濫成災,唔調整未來是死路一條,調整又會好痛,例如減少貨幣供應銀根就好緊,經濟轉型低檔加工廠就倒閉,控制樓價地價地方政府和發展商就叫苦連天,真係搞又死唔搞又死。

我估習總會繼續調整,唔係咁易讓步放手。中國調整,香港難免感受到陣痛,結論係唔可以一面倒睇好。特別在美國收水資金要流出中國等新興市場時,中國還要自斬兩刀,震盪難免。

聯繫到股市投資,要有避險之心,或者起碼有心理準備,股市未必一插就見底,還可能有第二波要承受。網友「小貓愛情觀」在上周四跌市時有一個留言問題,可以和大家分享,佢話︰「陸Sir,我雖然是第一次留言,但陸Sir許多年來的金融High Tea和網誌一直是我每天必看,是我投資時佔主要比重的考慮因素,而且也很幸運地一直投資得很順利。」

小貓續說︰「因為發現陸Sir很客觀,而且經常苦口婆心地提醒大家,注意潛在風險,不要過份受市場氣氛影響,應重視價值投資。您雖然每天都有分析市場,但卻很少會主動像一般評論員般對個別股票『說升道跌』,但股市當真的接近波幅臨界點時,陸Sir又會忍不住出來『分析』個別股票的『前景』(特別是內銀),這就是我主要留意的『訊號』,而我為了簡化和容易操作(因為要工作沒法貼市), 只買建、農、中、工這幾隻,而且都是慢慢收集,持貨半年以上,然後高位沽出。然後又等……等下一次的『訊號』這樣操作雖然沒甚麼技巧,但省心,最重要的是達到了投資增值的目的。(再一次說聲謝謝)」

資金流港 只為避險

佢話︰「繼年頭沽出所有股票後,待今天(上周四)才開始收集939(5.2元),(因為離52周低位10%)然後打算到52周低位時會動用50%資金買入內銀(含工商、中行),留部份資金作意外跌市時部署。數年後打算沽出全部股票(如果樓市下跌40%),用按揭倍大投資金額買樓收租,請問這樣的投資策略風險大嗎?(或者是否太保守了呢?)」

這麼長篇引述小貓的留言,除了寫少幾段騙騙稿費之外,亦因為我發覺佢相當細心,觀察到我寫文章背後的用意。我對佢的留言及問題,有以下幾點回應。第一點是迴避風險。好多股評人鍾意講機會,但我鍾意講風險。

股市天天有機會,日日有冧巴,我認為若果做即日鮮炒作咁容易,買份報紙落吓注就成功,香港仲有窮人?我鍾意講風險,因為一流的投資人或大炒家,他們投資除了考慮回報外,放好多精力去避險。避險係專業投資者的基本動作,例如近日港元匯價上升,有人見股票大跌但港元轉強,話唔知點解,因為「正常」時是當資金流入港匯轉強時就是升市時,點解而家跌市港匯都會強?佢無注意到而家美元正在上升,亞洲貨幣大跌,資金在區內沽了亞幣,因為種種原因暫時唔想將資金調回美國(例如稅務原因),而港元和美元掛鈎,資金留港匯率風險好少,就將錢臨時泊在香港。講番避險,投資股票識得避險,已經成功咗一半。

第二高沽低買。呢句話講就易,做就難。好多散戶剛好相反,受市場氣氛影響,高買低沽。股市好時散戶受高漲的行情影響,例如今年年頭個市好,好多人見當時好市就睇今年見27000點、28000點,你在那時走去買,買到成手貨,如今已無錢買。相反而家跌得都幾甘,市場氣氛好差,你又是不是想沽清手上的貨呢?短炒要順勢,中長線要逆市,在市況低迷時要有技巧去買。

第三借股說市。股評人不易為,我今天寫一隻股,佢明天不升反跌,你跟我買咗立即會媽媽聲。我話大市見底,但佢再跌多1000點,我的娘親也會被人問候。幾年前在中環遇上一個著名股評人,佢當時話:「我最近被人媽得好緊要,我去年12月話個市升到癲要跌,但如今4月個市都唔跌,我要搵個洞去『捐』。」佢的經驗值得記取,所以跌市中我亦唔估底,例如今年低位究竟是上周五低位19969點的水平,是再跌低啲見19000點,還是跌到18000點去番舊年低位,唔係咁易估。

一年一轉候低買股
我俾小貓講中,過去我覺得個市跌到差唔多,又真係會間接啲講吓股份的價值,例如去年7、8月我會講吓內銀股價值顯現,的確是一種借股說市的行為,因為講一隻股跌到好低市盈率好高息率,佢風險的確較低,比較易明,但講大市就難明啲。

補充一句,而家匯控(005)的狀況比內銀好,因為環球利息向上有利銀行賺息差,對大銀行有利,但匯控目前的唔好處是跌得唔夠多。

第四累積財富。一年買賣一次,低買大股高沽,看似好笨,但若每年有20%以上回報,長線條數已經好和味。若是一個如美股的大牛市,出出入入,不如長揸到尾,但港股不是如此。你睇港股過去四年表現,基本上係一個上落市,恒指早兩年在16000點和25000點中間走動,近兩年在18000至24000點中間走,皆因美國印錢,內地收水,香港鬱悶,暫時亦未看到有突破機會,所以你上到高位唔沽,低位亦無錢買,手上股票只能長揸收息。相反若在高位減貨,低位揸番,係近年上落市一個累積財富之道。積少成多,比一朝發達容易。

小貓希望用這個方法投資幾年,然後等樓市下跌,買樓收租,我覺得得喎。有急功近利者或許會覺得太慢,但每年有穩定回報,慢啲唔緊要,假設一年有20%回報,複式增長,四年就可以翻一番。有啲人博短炒,可能幾個月翻倍,同樣可能幾個月輸清。而穩陣投資者或許會覺得出出入入好煩,但在這種上落市,唔出入一年可能只收3、4厘息,回報低好多。

陸羽仁
上一頁 下一頁

金融High Tea 舊文