恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2013年9月25日 星期三

情陷夜中環 - 葉朗程 2013年9月25日

情陷夜中環 - 葉朗程 2013年9月25日

情陷夜中環:後冠的加冕 - 葉朗程


■所以話,凡是有Tiara Syndrome的女人,在職場上一世都唔會有運行。

辦公室內,男人的職位和薪酬通常都比女人高,箇中原因聽過不少,近日學到一個比較合理的解釋。

一件工作,男人和女人用同樣的時間完成,達到同樣的效果,但是男人可以升官發財,女人則只能原地踏步。係人都知,這不是個別事件,而是一個普遍現象,一講到現象,美國佬總喜歡用syndrome這個字去解釋。面對這個不平等風氣,專家有這樣的結論:女人有病,此病名為Tiara Syndrome,是女性的職場通病。

一般職業女性,都不及男人進取。男人面皮厚,會主動爭取升職加薪,要求更多機會,願意接受最大挑戰。女人嘛,不是不問回報,不是不要機會,而是比起男人,她們會問得比較內斂,要得比較含蓄,總之就是被一份天生的矜持綁手又綁腳的。

風格大不同收穫也不同
女人密密做又默默做,堅信老闆會注意她們的努力,然後終有一天會隆而重之地將高薪厚職像一個Tiara(後冠)般加冕在她們頭上,Tiara Syndrome因而得名。女人,原來真係可以?得幾勻循。就這樣,本來男人和女人的實力相若,但源於風格不同,男人邊做邊喊「我最掂」,女人則默默耕耘,最後的結果,就是女人的七分耕耘也未必換來一分收穫。

英國讀書的時候,有兩個朋友,一男一女,畢業後一同回港找工作,最後竟然投身同一家名店做management trainee。這家殿堂級名店,每年會收到約1,000 個大學生的求職信,但最終只會挑選三至四位,可見我這兩個朋友,都是一等一的超班馬。

差不多十年後,男和女早已蟬過別枝,但做的仍然是高檔零售業。雖然起步點一樣,但女的今天仍是個中層,男的卻已是一個大部門的第二把交椅,人工還要比女的高40%。他們的工作表現如何,我不得而知,但從大學的幾年光景觀察,看得出女的比男的都要細心、勤快和有效率。女同學最後落得如此下場,ladies and gentlemen,這就是Tiara Syndrome的殺傷力。

所以話,凡是有Tiara Syndrome的女人,在職場上一世都唔會有運行,因為她們永遠處於被動,機會來到面前,都不敢與男人比個高低,她們會羞於為自己爭取。「一世都唔會有運行」,對於男人來說,這句話是個毒到不得了的詛咒,但於女人而言,份工冇運行,so what?你有冇見過女人玩塔羅牌問?第一條問題係「我份工好唔好」??工作方面,有時候真係唔使太過同情女人,because they really just don"t care。

這天的happy hour在Sevva,就是和這兩位大學同學?舊,我遲?半個鐘,來到的時候,除了他們兩位,還有一張陌生的臉孔,好靚女。「遲大到,呢round入你數!」女同學說。你叫?個咁靚?朋友?,請埋你?食dinner又點話。「人?有男朋友啦,唔使口花花。」男同學說。黐線,有男朋友唔使食dinner?「咁我多謝你先啦,聽日又要開始做死,今晚要食餐好。」靚女賞面地說。

聽日又要開始做死?聽落唔似一般朝九晚五的工作。睇佢弱質纖纖,冇理由做消防員?。「你係醫生?」我問。靚女呷一口Cloudy Bay,然後驚訝點頭,bingo。做醫生的女人,先不論身材樣貌如何,坐底要加30分。每個男人都有癖好,有?鍾意女人著露膊裝,有?見到絲襪就好衝動,我再癖?,情有獨鍾醫生袍。一件醫生袍,已經是智慧和愛心的象徵。腦袋不由自主,頃刻在想像面前這位靚女,穿著一件雪白的醫生袍,拿著一個冷冷的聽筒,暖暖地探聽我的心聲。

「咁你係唔係做律師?」靚女問。點解會咁估?「𠵱家已經好少見男人會放條白色手巾?西裝袋出面,仲要咁熱都打住條呔,平日返工都執到咁正,通常都係律師。」手帕配西裝,抄李澤楷的,至於話律師先會執到咁正,我都係第一次聽。「Unfortunately,我唔係律師,I work at a bank。」我微笑回應。

男人的機會女人的犧牲
四個人邊傾邊飲,Cloudy Bay很快就要來第二瓶。兩位舊同學,談起自己的工作,其間提起一位Piaget的亞太區女高層,女同學說一點也不羨慕。「Serene (Piaget女高層)真係好叻,但係每日唔係搭飛機就係開會,犧牲太大啦。」都話唔使同情女人?工作,男人看在眼裏的機會,在女人的心目中竟變成「犧牲」。

但這又怪得了誰?古往今來,女人的正職都是愛情,因為愛情,女人才有靈魂、有希望、有理想。可是,不知從甚麼時候開始,走了一班女權主義出來,她們顛覆女人的思想,務求要新一代的女性,將愛情放在生命的第二位。我好驚?女人成日?度大叫「男女平等」,平等一樣,就代表幸福嗎?

男女之所以能夠快樂地走在一起,因為兩人是一凹一凸的互補不足,不斷在愛與被愛之間拿個交接點。兩個人都放愛情在第一位,注定要??天橋底談戀愛;但兩個人都放工作在第一位,就算畀你住歌賦山道,都唔會有將來。

「成世做煮飯婆,出面個世界發生緊乜都唔知,咁樣仲大犧牲呀,女人一定要有自己career,唔使靠男人。」靚女醫生說。

永遠強勢的女人,恭喜你,因為肯定你一世都唔會有Tiara Syndrome。但係唔好意思,我都肯定你一世唔會有幸福。

葉朗程
有料放?想收料?入?【蘋果互動】啦!
【蘋果互動】是蘋果日報與讀者緊密互動、放料及收料的聚腳地。
http://fb.com/AppleDailyExchange
上一則: 好不主席:替罪羊 - 盧先亞
下一則: 曉尚劈價7%清貨Austin未登場已瘋傳價單
情陷夜中環 - 葉朗程 舊文