恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2015年2月16日 星期一

情陷夜中環 - 葉朗程 2015年2月16日

情陷夜中環 - 葉朗程 2015年2月16日


情陷夜中環:不能說的開場白


■在happy hour邂逅女仔,即使簡單問起「你做邊行」,也要答得有技巧。 資料圖片



認識新朋友的過程中,每逢適當時候,總會問或者被問一個非常正路的問題:「你做邊行?」

以前,香港華仁的「祖師級」神父Father O"Rourke就曾經說過,when people ask you a simple question,you give a straight answer。Exactly,簡單的問題,就應該有直接的答案,所以如果人哋問你做邊行,你就應該說「我做保險」、「我做廣告」、「我揸小巴」、「我係個清道夫」等等。簡單直接,冇遮冇掩冇格仔。

但Father不明白世人的煩惱,事情有時候並不是這樣簡單的。回答這個看似非常直接的問題,我們世人格外小心,要想很多事情,務求有最好效果。What?最好效果?冇錯,簡單嚟講,因為我哋要「面」,所以回答做邊行之前,我哋要諗,小心地諗,諗點樣可以吹大啲。

被問做邊行 有回答技巧

那當然,如果你是上市公司CEO,就諗都唔使諗啦,反而唔使吹大,仲要有咁細講咁細,因為黃雀在後嘛。「你做邊行呀?」哦,我執垃圾㗎。「嚇?」然後唔使講嘢,簡單一個微笑,再遞張卡片畀佢:XYZ垃圾回收集團董事總經理,股票代號20X8。嘩,嗰一刻,世界在你腳下啦。不過呢啲橋段,通常睇戲先有。現實中,你只是一個剛畢業,現在做緊Big Four(四大會計師樓)的small potato,人哋問你what do you do,你應該點答?

想像一下,你這嚿small potato在太子大廈的Sevva,正值happy hour時段,你兩位同事好識揀,選擇站在室外的其中一張高枱旁邊,遙望滙豐銀行大廈。你這嚿有型的small potato,喝一口Heineken,呼吸著中環浪漫與惡俗的空氣。就在此時,你同事巧遇一位朋友,而這個朋友又帶了幾個朋友過來。天公造美,最有睇頭那位女士,穿著緊身黑色裙子,正正站在你旁邊。

天南地北,你跟黑裙子無所不談。她跟你分享從小到大周遊列國的經驗,由北歐的極光談到非洲的動物大遷徙,雖然你自己最遠都只係去過清邁,但幸好你都有睇過幾集Discovery Channel,搭嘴搭得有紋有路,黑裙子已經被你深深吸引,即係撻著咗。第一round喝完,當然意猶未盡,你盡顯風度,問她想再喝些甚麼。「一時諗唔到。」她說,還要吐吐舌頭裝可愛,你見到佢伸脷,開始血脈沸騰。有創意的你,靈機一觸,問她:「不如送支花畀你?」她既驚且喜地問,Sevva有花賣咩?你微笑回答:「Tequila Rose,啱唔啱你?」黑裙子咬一咬唇,九千幾個「冧」字寫滿面上。

黑裙子見你差不多樣樣滿分,就好比一位「A貨葉朗程」,她當然不會想與你純粹one night stand,you are too good for that,她正盤算著跟你長遠發展的可能性。那當然,要跟你長遠發展,她好歹也要弄清楚你的背景,so here comes the million-dollar question:「你做邊行㗎?」

「我做會計」,千祈唔好咁答,聽落好老土。「我係會計師」,咁答都唔得,因為你剛加入Big Four,CPA都未考,點算係會計師呢?「我做金融」,咁都ok嘅,但有少少誤導囉。所以最好嘅答案係:「我做EY。」嘩,咁講,即刻唔同曬啦。入Big Four做small potato,都係貪佢起碼有個名嘛。

但係留意番,人哋問你做乜,你撻個公司名出嚟,是有機會backfire的,即是弄巧反拙。好,回到剛才的故事,你答完一句EY之後,好自然就會問番黑裙子:「你呢?」照常理,你既然開得公司名,佢都好自然會開番公司名,於是她說:「JP。」佢口中嘅JP,當然唔係銅鑼灣嘅JP戲院,而係JP Morgan。你個答案係兩個英文字母,佢個答案又係兩個英文字母。雖然你好靚仔,但你不是儍的,兩組英文字母之間存在著多大分別,你心裏有數。呢個時候,相信你都唔使幫佢嗰杯Tequila Rose埋單,因為,黑裙子呢個答案,已經埋咗你單,悲。

插一句題外話:寫這篇的時候,我在一家舊式茶樓飲茶,坐在我旁邊的朋友見到我寫這些的時候,問我「係唔係加句no offence to EY會好啲」。嚇?唔使咁老土啩?有啲人當笑話咁睇,根本唔會feel offended;有啲人一睇已經feel offended,咁加句no offence就更加多此一舉。不是嗎?

自稱搞生意 隨時零員工
其實以上的Sevva情景,不但是百分百虛構,更是百分百沒有可能發生在現實中。「嚇?葉生,唔係喎,有啲女仔真係好現實㗎,如果佢係JP而個男仔係EY嘅時候,個女仔真係有機會睇唔起人㗎。港女嘅嘢,你知啦。」我知,但係你又留意番,故事中嘅男主角係A貨葉朗程,又有內在美又有外在美。當個男仔嘅質素好到咁嘅時候,唔好話佢做EY,就算佢係賣KY都大把女仔鍾意。

沒錯,一點也沒誇張,職業無分貴賤,即使賣KY也可以抬起你的頭來。你做邊行呀?葉朗程幾乎沒有聽過一個答案是值得鄙視的,我是說幾乎沒有,即是都有,呢個答案叫做「我搞生意」。喂,做邊行?「哦,我搞生意㗎。」我可以肯定的告訴你,生意搞得真正有規模的人,是不會跟你說「我搞生意」的。

生意搞得好的人,無論是中小企或富豪,都會實實在在跟你說明他做的是甚麼生意,例如「我整珍珠奶茶」、「我搞建築材料」、「我開跳舞學校」。只有那些冇嘢撈或者撈得唔掂又要扮有路數的人,才會以「我搞生意」來介紹自己。下次如果你遇到有人第一句介紹自己職業就是「我搞生意」,你試嚇問佢MPF用邊間公司,佢分分鐘會啞咗,因為其實佢一個員工都冇。講得「我搞生意」呢句咁嘅開場白,絕不是高人一等,而是相反地,代表那個人相當幼稚。用廢話汙染地球,呢啲人係表表者。

出來行走江湖,適當的包裝是需要的,所以畢架山花園其實不在畢架山,德國寶居然不在德國製造,甚至乎pineapple原來沒有apple,統統可以理解。但如果裏面乜都冇,只靠一層一層的花紙包著自己,又有甚麼份量可言?鍾意叫自己乜總物總,通常就是甚麼都不懂。

葉朗程

葉朗程
情陷夜中環 - 葉朗程 舊文