恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2016年10月11日 星期二

金融High Tea 2016年10月11日

金融High Tea 2016年10月11日
用大數據優化投資
2016年10月11日
  香港昨日重陽節放假,內地已是國慶長假後開市,上證綜指升1.5%,收3048點。唔好見內地升就太高興,佢地係放左一星期假後的結果,香港上周表現唔錯,大體上反映了這種結果。

  上周是環球金融非常波動的一周,股市雖然變化不大,但外匯及商品市場則出現大幅波動,其中最驚嚇的是英鎊

匯價。上周五的清晨,英鎊閃跌6.1%,兌港元低見9.1,其後很快反彈上9.6港元水平,收報9.649。

  英鎊下跌的主要原因是首相文翠珊提出明年3月初將啟動脫歐程序,還講到明不是半桶水的「軟脫歐」,令外界很擔心是一種「硬脫歐」模式,即係英國不容許歐盟護照自由入英國,歐洲市場就同樣不會向英國免稅開放。另外,文翠珊又在保守黨大會上批評英倫銀行減息,令到退休金的回報下降,叫人擔心英國政府會干預央行的行動。

  以上種種因素觸發淡友趁成交比較薄弱的時候發功,猛力把英鎊匯價推低,觸發大量止蝕盤平倉,才令到鎊匯急跌,否則英鎊即使比較弱,但不至於在一日內急插6.1%。我對英鎊看法是短期仍會向下,到脫歐亮牌時英鎊兌港元見9算的機會較高,但有大行睇英鎊兌美元見1算,即兌港紙要見7.8,我就話機會低少少,大約20%機會,睇得低入貨風險自然低,但亦有機會買不到。

  英鎊閃跌 短期仍軟
  另外,市場傳出歐洲央行可能會縮減量寬規模,美國可能會早於11月加息。這些消息令到美元上升,黃金等商品價格急回。然而,美國上周五公佈9月非農就業增長人數只有15.6萬人,失業率升至5%,而市場預期新增職位為17.6萬個,失業率則保持4.9%,美國就業市場沒有預期般好,令到市場對聯儲局提早加息的憂慮緩減,商品價格略為反彈。

  我估美元將在12月加息前升上較高位置,黃金等商品也會在差不多時間才見一個小底,所以仲有1個多月要捱價,除非特朗普選上美國總統,避險情緒急升,出現呢啲黑天鵝,美元就可能急插。不過,睇埋第二次美國總統選舉辯論,加埋特朗普畀人狙擊爆佢的出位錄音,暫時仍有係希拉莉睇高啲。

  投機、投資 分開管理
  我早前介紹過大家用一個投資組合管理的網上工具叫Ticker(可用此名稱在手機應用商店查到,或上網站www.ticker.com.hk),這個App由本地公司Innopage研發,我都有份投資,主要是試用後發覺非常好用,更有發展空間,而且不但可針對本地市場,其英文版世界各地都啱用。

  我們傳統用財網App都只係睇吓報價,並無組合管理功能,若你投資股票數量較多時,按完幾個冧巴,都不知自己今日賺蝕幾多。Ticker主要作用不但是睇報價,而是管理你整個組合,或者同時管理多個組合。

  我經常叫大家買股票要分開「投資的我」和「投機的我」,講就容易,做起上嚟就有難度。你在銀行或經紀行開個戶口買股,佢哋將你買所有股票放在一起,水蛇春咁長,睇到眼都花。你可以用Ticker將組合分開,例如一個係「投機的我」,一個係「投資的我」,就可以清楚比較,我的核心理念是一般人投機好難贏,你不分開組合好難驗證,若然最後發現果真如此,是「投資的我」勝過「投機的我」,就應該加大投資,減少投機。當然若你改善投機的表現,其中一個做法是定出10%止蝕,在Ticker內可以用「我的股價提醒」功能,一到價止蝕就通知你。

  Ticker出了最新版本,加入最新開發的大數據功能,可以幫大家改進投資技法。這是一個共享概念,大家加入後,所有組合的數據以匿名方式分析,得出很多有意思的數據,這裏可以舉兩個例子:

  第一,大部份組合近兩個月才由負轉正。在Ticker的大數據功能中,可以見到自己組合和其他組合的比較,可以假設使用Ticker的主要是散戶,一比就知道自己是好過其他人,還是差過其他人。若睇散戶組合過去一年整體情況,在兩個月前大部份組合還是見紅為主,但如今大市升到23851點,就有53%組合過去一年有正回報,但大部份賺價不多,15%只賺0至5%,13.5%賺5至10%,有0.5%係人精,佢哋賺50%以上。另外唔好忘記仲有47%要輸錢。

  若然你過去一年有賺,恭喜你,你已跑贏一半散戶啦。大市升近24000點,如果已經近高位,散戶賺比例仍然不高,投資表現比較麻麻。大市一回,又係輸多贏少。

  第二,表現最佳股是騰訊(700) 。Ticker抽出組合總值超過100萬的大散戶組合,分析當贏錢組合的贏錢股票,以「資金加權平均收益率」計,十大贏錢股票依次為騰訊,友邦(1299) 、盈富(2800) 、領展(823) 、恒生(011) 、置富產業信託(778) 、建行(939) 、工行(1398) 、中電(002) 、煤氣(003)

  大股跑出 細股難贏
  睇呢啲最賺錢股有得着。最賺錢股全部都係大股,無乜神經4線股可以令散戶贏到大錢,第一個經驗係唔識買股買大股,衰左可以守。

  見到騰訊個名排第一,完全唔意外,因為佢係股王,一直有超水準表現,但見到盈富排第三有小小意外,盈富等如恒指,盈富竟然排第三,第二個經驗,真係唔識買股買盈富就算。股神巴菲特話唔好買基金,因為好多基金經理跑不贏指數,睇落都有啲道理。

  另外細心分析大散戶買股贏錢的手法,都唔係死坐,一年都出入一兩次。佢哋通常係比較恐怖時買入大股(如今年1、2月間),部份要捱吓價,然後坐定定一段時間,到8、9月已開始分段出部份貨。第三個經驗係要人棄我取,人揸我沽。所以呢啲大散戶買騰訊啲直升股反而食唔盡,好似內銀股呢的股食波幅都有不錯表現。

  低吸高沽 唔係死坐
  第三,過去一個月表現最好的是金山軟件(3888) 。金山整體是上落格局,但自7月去到全年低位12.7元後,呢三個月大反彈,現價19.3元,所以短期表現很亮眼。其餘過去一個月有表現的股份多數是石油石化股,和油價轉勢有關。

  如今是一個大數據的年代,如何活用數據,尋找投資機會,係一個極為重要課題。Ticker呢個App本身已是協助我們管理股票投資的好工具,如今加埋大數據功能,可去佢網站慢慢研究(www.ticker.com.hk),經常睇睇成功和失敗的個案,真係可以優化自己投資的手法。

  陸羽仁
金融High Tea 舊文