恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2017年5月29日 星期一

經濟客艙 - Captain Cool 2017年5月29日

經濟客艙 - Captain Cool 2017年5月29日


經濟客艙:有種地產經紀太老實


■香港有38,000個持牌經紀,想突圍兼開單,唔係咁容易。 資料圖片



「日日匿喺房度,都唔知有乜貢獻,搵份工做,又冇份做得長。」睇見阿媽隔住房門向阿細細佬嘈,佢唔煩,聽嗰個都厭。

「叫你學嚇你阿哥咁,考個地產經紀牌,考咗未呀?」阿細細

佬讀書唔叻,見佢返文員工又嫌悶,做速遞又嫌辛苦,終於都迫到呢位阿細細佬考個地產經紀牌,底薪係奀啲,唔足一萬蚊,總好過佢日日匿埋喺房做伸手黨。

三個月前,我同老闆介紹阿細細佬入行。我哋呢間唔係咩大行,全公司計計埋埋都係十個人,但每個月都俾阿頭捽數捽到暈。如果跟行規「八二定律」,八成大單由市場最大兩間行瓜分,阿細細佬唔跟住我呢個大佬,想喺38,000個持牌經紀突圍兼開單,唔駛講,大家都心中有數。

「呢幾日話乜乜97年買樓狂潮重現,個個都話加息、辣招冇有怕喎!香港樓市都由700幾萬人嘅市場,變咗13億人嘅市場啦!」阿細細佬以為做地產經紀mark到大客或者大陸客,落嚇嘴頭氹客仔開單就有錢落袋,少年真係太年輕了。

樓市狂潮?從來賺得最多嘅,只有地產發展商,佢哋係咁推高樓價。做經紀,記住係要搵到客、簽到單先有錢開飯。咪以為今朝老闆果句「跑唔到條數,唔好放假」講嚇咋,冇單開咪話冇得放假,真係屎都有得你食。阿頭叫你派傳單,係要壯大你嘅膽量,出嚟做嘢,就唔好咁薄皮。

之但係,即使你付出200%努力,可能2%回報都收唔到,更何況性格衰老實嘅細細佬。

有日我呢位大佬湊住阿細細佬去同位準買家睇盤,諗住叫阿細細佬學嘢,點知終於出事。「呢個盤,明明都冇人話買,做乜要我扮接個客電話,話有人爭住買?賣樓、做經紀,唔駛做到咁狗呀嘛?」

作為大佬嘅我,聽到阿細細佬咁嘅反應,唔知道佢匿喺間房太耐,抑或係份人真係太天真、太純品,「唔該你諗嘢,唔好打直諗好冇呀!當你做到你認為「狗」要做嘅野,供樓、供車、供你老豆老母生活,仲要幫埋自己個親細佬起居飲食嘅時候,先再問呢個問題啦!」阿細細佬再問,「係咪一定要咁樣?」最後,我只可以拋低一句,「唔只係做經紀係咁樣,係做人要係咁!」

Captain Cool
https://www.facebook.com/seeforcaptain/
本欄逢周一刊出
97年主權移交至今,香港前進還是倒退?「蘋果」與你細數廿載風雨。

【回歸二十年】專頁:http://hksar20.appledaily.com.hk

Captain Cool
經濟客艙 - Captain Cool 舊文