恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2020年2月5日 星期三

MyGut者言 - 徐家健 2020年2月5日

MyGut者言 - 徐家健 2020年2月5日

雷鼎鳴話,現代檢疫制度及先進醫療之下,任何疫症等災難過後,受打擊的經濟都會很快復元。

資料圖片
一個月前,我並不太悲觀,但觀察過這幾星期的發展,我改變了主意。先甜後苦,先與讀者分享兩篇比較樂觀的

分析,都是出於認識的行家。

雷鼎鳴在《疫情對經濟影響不會太大》指出,現代檢疫制度及先進醫療之下,任何疫症等災難過後,受打擊的經濟都會很快復元。相比沙士,雷認為武漢肺炎的傳染性較強但同時毒性較低,因此兩者對經濟的殺傷力及其持久程度大致相約。另外,較少香港人認識的哥倫比亞大學魏尚進教授,借鑑沙士的經歷後估算,今次疫情只會降低中國2020年GDP的增長率約0.1%。

今天我的看法是,假如今次疫情真的與沙士時相若,宏觀看真的是不用太擔心。問題是,今次疫情真的與沙士相若嗎?我們要問,沙士時,為甚麼內地沒有大規模封城?為甚麼國際社會沒有大規模向中國實施禁航?為甚麼中證監沒有連夜通知券商,A股復市後禁止沽空?

Babe見我心事重重:「你好擔心大陸經濟?」我搖搖頭:「一路發生緊嘅事,冇咩好擔心。有不確定因素,先會令人擔心。」女友再問:「但你個樣好諗喎。」

我答:「我擔心你。」她有點不好意思:「儍佬,你都係講番啲有公共性嘅嘢啦……」我惟有解釋:「今次係屋漏偏逢連夜雨。沙士嗰年,大陸啱啱做咗世界工廠。現時武漢肺炎,大陸變咗世界搬廠,搬得嘅已經搬咗或者搬緊,剩底落嚟嘅好多都靠內需。但現時咁封城法,內需變曬內衰。做出口嘅,唔係開唔到工,就係冇人敢落單。想話賣股票套現,個市又跌到停埋。我真係唔知上面做生意嘅,呢幾個月啲錢可以點轉。」

徐家健
美國克林信大學經濟系副教授
http://fb.com/economics3.0/
本欄逢周三刊出
MyGut者言 - 徐家健 舊文