恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2014年6月17日 星期二

金手指 - 孫柏文 2014年6月17日

金手指 - 孫柏文 2014年6月17日

金手指:點解炒股成日輸


■筆者指出,如果你炒股成日輸,就要問是否因細個俾人鬧得太緊要,投資者諗嚇啦。資料圖片



禮拜六早上孫柏文喺電台節目《早晨八達通》,訪問人肉啤啤熊兼精神科醫生曾繁光。節目中我問,香港以前行嘅甄別人才計劃即抵壘政策,同之後主導嘅包容式政策即單程證計劃,有冇引致香港患精神病病率同國際水平唔同。

曾醫生話,根據數據冇。我又再問,香港歷年來咁多風風雨雨,例如金融風暴、沙士等,會唔會話令患精神病病人數字升同跌嘅呢?佢話百分之三患啲嚴重精神病病人當中,其實八成幾都係天生,而有百分之十五見有輕度病徵,例如焦慮、抑鬱等嘅人,先有機會受環境影響所至。

細個俾人鬧有影響?
但佢話最受後天因素影響嘅年紀,唔係當你四十出頭,孭住按揭兼被炒魷之時,而係一啲兩三歲小朋友,特別係佢哋如果喺嗰個歲數日日俾人鬧。

曾醫生話呢啲小朋友當佢哋俾人日日鬧時,會令腦部叫杏仁核amygdala嘅部位特別發達,會令佢哋對環境產生嘅現象特別敏感,結果係呢啲小朋友會好驚跳出框框。我即問:「好驚跳出框框?咪唔敢顛覆現有市場秩序?呢十幾年越來越一條龍嘅教育政策要鬥起跑線時,啲小朋友咪被鬧到佢哋成長後唔敢創業?唔怪之得佢哋話冇希望啦!」曾醫生答:「不過佢哋會做好嘅員工!」亦可能解釋點解新一代咁驚香港變,咁驚任何嘅發展。

我繼續諗,除咗創業另一要跳出框框、不隨羊群嘅活動,就係資金分配,有雲投資要眾人皆醉我獨醒。我睇過篇《華爾街日報》嘅報道,甚至話天生冇恐懼感嘅人,因能超常人咁客觀,故數據話係最top投資者。如下一代已杏仁核腫脹,點會有效分配資金呢?香港未來唔通真係靠強迫金好過信自己?我問曾醫生以前啲人點解膽大到敢偷渡,醫生話可能佢哋細個時冇俾人狂鬧。咁當呢啲老一輩嘅香港人遇上杏仁核腫脹嘅後輩時,唔怪得會互指唔明代溝啦。而你炒股成日輸,你就要問嚇係咪因細個俾人鬧得太緊要啦!

孫柏文
獨立股評人
http://facebook.com/shuen
本欄逢周二刊出
識睇一定睇蘋果嘅足動世盃:
http://worldcup2014.appledaily.com/



金手指 - 孫柏文 舊文