恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2014年7月21日 星期一

情陷夜中環 - 葉朗程 2014年7月21日

情陷夜中環 - 葉朗程 2014年7月21日

情陷夜中環:五星星


■一位大學生到公司實習的表現好與壞,與中學文憑試成績完全無關。



每年放榜過後,總有很多學生要帶著一絲鬱結,黯然地度過漫長的暑假。葉朗程不擅心靈慰藉,想安撫一眾失意於中學文憑試的後輩,本來也不知該怎麼下筆,但這趟實在是「天公造美」,竟然給我從一個有趣的朋友口中,聽到一個有趣的故事。把這個故事用作安慰失意的學生,蠻適合的。

注意,故事所謂的「有趣」,其實是種幸災樂禍。故事的主角,即是那位「當災」的主角,是位剛讀完大學一年級的女學生。好??,做乜要幸災樂禍,搵個無辜大學生祭旗?好簡單,因為我唔想??放榜成績唔好?學生睇唔起自己,我唔想你?入唔到大學就覺得自己係失敗者,我唔想你?因為一兩個小小?風球,就灰灰地度過本來是陽光普照的夏天。

呢個故事係想話畀你聽,入到大學?學生,只係代表佢??分數上達到考試?要求,絕對唔係代表佢?智力、工作效率,甚至係待人處世方面達到大企業或者社會?要求。相反,入唔到大學,so what?你?輸?畀一個考試制度,但你們仍然有征服世界的能力。套一句老土的話,winning makes you happy but losing makes you wise,如果一次所謂的失敗,可以讓你們成長得更快,那就轟轟烈烈地失敗一次吧!好,故事開始,發生日期是兩星期前,未提及那位大學生之前,必須就由我的好朋友Chris說起。

老死請intern激到氣咳
Chris是Christina的縮寫,認識她已經接近五年,一直都很喜歡她,是純友誼那種喜歡。她比我大七年,yes,即是四張?,但外表完全找不到那40年歲月的痕跡。樣子甜美,性格爽朗,有時候見Chris束起馬尾,更加覺得她與那套成熟的上班套裝裙格格不入。No,想深一層,不是格格不入,因為她把上班套裝裙carry得很好,是一種有趣的mix and match才對。每次見到Chris,都覺得她很像台灣那個陳妍希。

星期三,本來約好Chris一起吃午飯,意大利菜,誰知她在午飯前半小時才打電話來。「葉生,兩個選擇,一係下次先食,一係你陪我食辣。」沒有半句唔好意思,一打電話來就是這種近乎命令的語氣,我沒有絲毫反感,Chris不是恃熟賣熟,這是多年好朋友之間的默契。同老公嗌交?我問。Chris不高興的時候,就喜歡吃辣發洩。「唔係,俾個白癡summer intern激親。」

又想食翡翠?「Marcus Yip,你好醒呀!」唔係?,又要我排隊?「咁你??度返工嘛,唔通我撲過去?位?」Chris想食?係翡翠拉麵小籠包,而其實佢返工?地方距離IFC非常近,唔使撲過?都絕對?到位。再者,我唔鍾意排隊,更加唔鍾意?自己返工?地方俾人見到我排隊食lunch。翡翠拉麵好失禮你呀?扮曬?!翡翠絕對唔失禮,但我就是那種極度極度極度扮曬??人,要我排隊食lunch,我覺得超級委屈。算吧,就當我敬老,給Chris欺負多一次,反正我也好奇一個小小的summer intern可以怎樣觸怒Chris這位高層。

半小時之後,Chris終於來到,幾分鐘後也有?了。還沒坐下的時候,Chris已經跟侍應叫了兩碗「加辣」擔擔麵和一碟清炒津白。?順條氣,Chris開始說起那個難頂的summer intern。這位大學生在Chris的公司已經上班差不多一個月,只差兩星期就可完成這個internship program。既然她是summer intern,Chris分配給她的工作當然不會是甚麼重要任務,對她的要求也不會像其他員工般嚴謹。「不過佢做?真係太慢,我有個presentation畀佢幫我準備,佢搞?兩個星期都未搞掂。」四周都是人,飯?排得密麻麻,所以Chris也盡量壓低聲線,但怒氣難掩。

「Ok,如果慢工真係出到細貨,我都冇所謂,最弊完全唔係?回事。」暑期工而已,有時間指點一嚇她便是了。「你估我冇?我之後都用?半個鐘同佢講邊度可以做得再好?。」今日咁嬲,就係因為佢幫你準備個presentation做得唔好?「No,presentation係上個禮拜?事,今日完全係另外一件事。」

原來,今日大學生那個甚麼faculty advisor到訪公司,循例了解大學生的工作情況,首先見一見大學生,然後再見大學生的直屬上司,即是Chris。一向耐性欠奉的Chris問那個faculty advisor:「一定要分開兩次見?一次過傾有冇問題?」大學生和faculty advisor都表示可以,那三人一起就開始在會議室談起來。怎料未談夠半分鐘,大學生竟然飲泣起來,觸發點是faculty advisor向Chris提出的一個問題:「Sandy呢個月?表現都可以嗎?」

Faculty advisor呢個問題,Chris足足諗?十秒點答。「讚佢一定冇可能,咁樣即係講大話;佢勁唔掂,我好想咁講,不過冇可能講出口啦。」最後,Chris選擇一個似乎是唯一的回答方法:「都ok?。」那當然,係人一聽就聽得出話中有刺,就這樣,大學生的眼淚應聲而下。大學生一邊抽搐一邊說:「係唔係因為我冇工作經驗,我就要付出比普通人多幾倍?努力先叫做努力?咁樣對我係唔係叫做公平?」

投身社會靠3C稱霸中環
咁最後點收科?「佢講?句說話好乞我憎,我炒?佢。」Chris喝一口辣湯說。你炒?佢?你炒?個暑期工?「有乜咁出奇?」我?中環做?咁耐,未聽過一個暑期工會俾人炒。「凡事都總會有人開個先例。」其實,我都唔知Chris係唔係第一個炒暑期工?上司,但我希望各位有意行走中環?大學生真係要醒醒定定。

考入大學,只係代表你中學讀?幾科達到要求。投身社會,你要考?幾科,?中學同大學都冇得讀,要自己揣摩,呢幾科統稱為「3C」: connection、courage、common sense。當你呢三科?曬「五星星」,你肯定可以稱霸中環。記住,要做中環之神,其實就好像做隻老鼠一樣:動作靈活,思想敏捷,不跟人硬碰,能力未必最高,卻能戰勝大象。

項羽和劉邦,一個英雄,一個老鼠,但最後邊個自刎,邊個封王?中學文憑試只是人生中站,一日未走到終點,一日都唔會知邊個先係真正?五星星。

葉朗程

葉朗程
情陷夜中環 - 葉朗程 舊文