恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2017年4月11日 星期二

金手指 - 孫柏文 2017年4月11日

金手指 - 孫柏文 2017年4月11日


金手指:
港府財政撞機成因


■政府昨宣佈推出「終身年金計劃」。


禮拜一,孫柏文睇到陳茂波司長用公帑推出老人「終身年金計劃」,令我覺得特區政府官員好似嗰啲撞機嘅飛機師,因撞機好多時都係因為機師依賴失靈嘅導航系統。當年,政府推出「貧窮線」,線下增長最快一群,就係老人。我喺獅子山學會教啲i

ntern時,會問佢哋:「一個擁有值五百萬自住物業,同有現金五百萬嘅老夫婦,算唔算係貧窮?」佢哋反白眼都未答,我就會話:「自住物業,冇現金回報。而攞五百萬做定期存款,當佢好叻有一厘,每月收入喺貧窮線下。呢對夫婦,喺政府眼中係貧窮,因貧窮線只計收入。」

唔難想像,政府推呢個計劃係跟住貧窮線嘅導航而制定。而我教嘅intern中,啲填鴨式教育尖子會覺呢個計劃好合「邏輯」。不過最大問題係,啲intern一聽完我嗰兩句說話,個個都話:「This line doesn"t make sense!」香港左膠唔合常理,貧窮線就係最佳例子。就算大家都開始醒覺,工黨上次選舉近乎全軍覆沒,我都要讚,佢哋好叻騎劫政策制定,又勝一仗。政府喺呢刻推,唔知係TSA咁,定係候任特首林鄭月娥已贊成,不過靠失靈導航系統飛,撞硬。

點撞?推政策嘅核心,特別喺香港,就係如何增加legitimacy,等喺冇選舉嘅情況下啲人唔造反。香港兩大撕裂,就係中港矛盾同老嫩敵對,呢個計劃只會令後者惡化。想知我有冇睇錯,橫掂啲工黨前議員喺外面冇求生能力,不如林鄭搵嚇李卓仁、何秀蘭等入政府度政策,睇嚇支持率升定跌?

孫柏文
獨立股評人
http://www.fb.com/shuen
本欄逢周二刊出

孫柏文
金手指 - 孫柏文 舊文