恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2018年11月21日 星期三

MyGut者言 - 徐家健 2018年11月21日



MyGut者言 - 徐家健 2018年11月21日


MyGut者言:伯恩失最佳上市時機? - 徐家健


楊建文創辦的伯恩光學,兩年多前起有傳計劃在港上市,只是一直只聞樓梯響。 互聯網圖片 適中字型 較大字型



佢高傲,但係宅心仁厚;佢低調,但係受萬人景仰。本地十大富豪之中,只有楊建文一人專注工業。論名氣,楊建文不及郭台銘。多得傳媒報憂不報喜,當《iPhone削屏幕定單 8,000人被裁圍港資廠》成為頭條,楊建文創辦的伯恩光學馬上成為輿論焦點。金融圈的朋友,卻早一步留意這位「屏幕之王」的一舉一動,事關自兩年多前起,有傳市值以百億計的伯恩計劃在港上市,只是一直只聞樓梯響。現在全球智能手機市場放緩,加上中美貿易戰的不確定因素,屋漏偏逢連夜雨,如何影響伯恩的上市計劃呢?

首先要知道,IPO的浪潮有其市場規律。浪潮者,一窩蜂也,尤其集中於個別行業。另一相關現象,IPO起浪時,相同行業的公司股價亦會被炒上。經濟學的解釋,是公司會選擇最賺錢、現金流最充足時上市,這個時候通常行家生意亦好。以蘋果概念股為例,當iPhone大賣,楊建文的伯恩光學上市集資時機適合,郭台銘的鴻海股價同時會被炒上。

女友Babe同我講股:「股市原意,乃讓集資投資有其地。」我話:「《股票必勝法》只識叫人及早離去,唔識教人幾時上市。其實,IPO通常唔係為咗集資投資,而係股權分散會令公司更值錢。上市,唔係趁公司現金流有問題先嚟上。」Babe舉一反三:「咁上市最佳時機,咪好似女人等最靚時嫁人咁?」我答:「我又唔敢咁講,不過IPO後頭幾年股價表現通常跑輸大市。你睇伯恩個好姊妹藍思近年股值大縮水,伯恩拖咗幾年而家屋漏偏逢連夜雨先話嫁,我怕佢嫁得唔好囉。」

徐家健
美國克林信大學經濟系副教授
http://fb.com/economics3.0/
本欄逢周三刊出



MyGut者言 - 徐家健 舊文