恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2013年4月15日 星期一

金融High Tea 2013年4月15日

金融High Tea 2013年4月15日
金融High Tea——順勢
2013年4月15日
上周五黃金、白銀等商品價格大跌,期金一度跌至每安士1480美元的低位,大家唔好忘記,佢上周四仲係收報1564美元,即係1日內最多跌咗84美元,大插5.4%。借孖展炒金,補唔到倉一日就俾人殺頭。2011年8月期金曾見每盎司1891.7美元收市高位,現在金價較高位已回落超過20%,技術上,跌幅超過20%就已經步入熊市。

上周五唔止黃金受壓,白銀亦急插,其他商品亦無運行,原油價格亦急滑,紐約期油價曾下挫3美元以上,低見每桶90.27美元,跌幅3.5%,收市反彈至跌2.2%,雖然無黃金跌咁勁,但都相當驚嚇。

如果問跌乜,黃金跌有人會答美國經濟復甦利好美元,利淡黃金;石油跌又會話美國上月零售額意外錄得9個月來最大跌幅,令人覺得美國經濟未掂,總之啲「解釋」頭尾唔夾,所以我唔覺得係真正原因。

為求易炒 資金轉向
我估真正的推動力係大錢轉移,資金向容易賺錢的方向流動。美股日日創新高,日股又向上,買日股沽番日圓對沖暫時係最易賺錢的法門,好似高盛就話看好日股,預計仲有20%空間向上。既然買美股、日股咁易賺,我上次都講過,資金乾坤大挪移,移向易賺錢之地。以歷史水平計,黃金也好,石油也好,都還在相對高位之上,唔沽佢地沽乜嘢?

有個老友炒開金,上周六面青青咁問我黃金幾時升番上去,佢既問題傾向係仲睇好黃金,問跌幾多會回升。從佢既神色話畀我聽,佢可能揸咗金,扮咗蟹,希望金價回升脫身。從老友的提問,又睇到一個散戶毛病:「活在回憶中」。佢過去應該買過金賺過錢,所以依家亦只係問幾時會升,唔係中立啲咁問,究竟金價未來升定跌?

黃金咁大隻商品,可以睇基本供求因素,亦可以睇走勢。若講基本因素,即係比較緊美元美股相對黃金的投資價值,如果美國經濟只係好似2011年頭咁,以為經濟在復甦,點知食詐胡,股市升完會有較深回吐,美元亦難全面走強,咁黃金亦無大礙;萬一美國經濟今次真係食胡而唔係詐胡,咁美元會反覆向上,黃金就會中長線一直往下走。暫時未睇得通,但美國經濟動力未係好強,不排除係詐胡。

短有反彈 中線看淡
若講黃金走勢,可分為短中長期走勢。先講短期走勢,黃金大跌跌到出新聞,跌到陸羽仁都寫下,自然係跌得好厲害,一日最多跌84美元,除了跌幅大之外,亦因為跌穿了1500美元這個大位,觸發大量止蝕盤入市斬好倉,才會一試就下試到1480美元。但話番轉頭,既然觸發咁大量止蝕盤的跌幅已反映,要沽的人都沽了,短期走勢企穩後可能會彈一彈。散戶都有此經驗,過去唔習慣止蝕,但開始止蝕後,卻往往發現一止蝕後好易反彈,造成一止蝕即錯的印象,皆因好多人都定在類似的大位止蝕,沽貨時不問價去沽,造成止蝕價很低,到沽盤耗盡就會反彈。

至於中期及長期走勢,就要睇黃金係唔係已轉入長期大熊市,大熊和小熊有本質不同,若是小熊無所謂,但若是大熊市整體轉勢,跌幅可以好驚人。不要忘記黃金由800美元升上來,下行空間廣闊。黃金大升係因為美國2008年爆發金融海嘯,聯儲局大印銀紙,美元轉弱,資金避開貨幣投資,流入金市避難;若然美元轉強,黃金係有打回原形的風險,但現在未能確認是大熊還是小熊。

我覺得中期走勢較明確,隻小熊好像樣,有70%、80%,睇吓圖,黃金近年一直守住1500美元,但今次終於穿了(見附圖),若不能快速回升到較高位置,如1550美元,並守於其上,其下行走勢將形成,往後真係仲有100、200美元可以下跌。我老友就係呢種買黃金揸幾個月的中線投資者,佢問我點睇,我答佢話中線買唔過,怕反彈完仲有得跌。

策略錯配 贏可變輸
至於黃金長線走勢雖未確認,但已有60%機會係一個長期熊市,與黃金和對應的美元基本因素有關,黃金本身弱勢的基本因素是中國、印度等新興市場需求長線轉弱;美元強勢的基本因素是美國經濟復甦,到某一個地步聯儲局要加番息,咁資金更加會由無息的黃金流番入有息的美元,要等這些基本因素確認,黃金的大熊市才可確認;否則如美國經濟復甦又再反覆,咁黃金跌到咁上下,又可以有較大型的反彈,雖然我愈來愈相信黃金高位已見,再升也好難升穿1900美元的歷史高位。

如果你想買金或沽金,問我建議,我就先要睇你係短、中抑或長線,若我唔知你的投資或炒作行為係長定短,我傾向睇淡,但你沽貨短炒,定咗20美元止蝕,依家一沽下去,可能彈到1520就要打靶。所以合理的建議是短期要兩面睇,追沽有風險,馬上做可能等佢亞洲市再插吓時博反彈仲睇高半線;中期主調向淡,可以候高沽貨睇中期;長期偏淡,但跌得深時,不排除借美國的經濟消息,出現幾個月的大型反彈。

講咗咁耐,你可能話我都唔炒金,你講金我唔啱睇。其實炒作也好,投資也好,道理相同,你睇得通一樣,也睇得通其他。你想動手買一樣東西,首先要問自己,想短炒?中線?還是長揸?搞唔清楚,睇啱可以變睇錯。例如你睇淡黃金,見佢大跌,馬上撲入去沽,例如回到1490美元沽咗,但佢過兩日可能彈番上1520美元,咁就頂唔順走咗,這種行為和事先定好止蝕盤唔同,只是隨市場氣氛睇吓新聞的條件反射,好易輸錢,策略錯配,是將贏變輸的致命原因。

第一要搞清楚自己想點;第二最好順勢而為;第三是部署好入市位和退路。順勢易過逆勢,若只是炒一兩日,黃金係可能有反彈之勢,但這只是極短線的行為,唔得要走。佢中長線大勢還是偏淡,若想從事這種較長時間段的投資,還是搵位沽勝算大一點。以中線而言,應靜候佢反彈,等彈上較高位時分段沽之,部署好,等較高位才沽,可增加取勝機會,減少止蝕的機會。

黃金勢弱 金股難炒
炒股也一樣,如早前講過的思捷(330),佢在2011年因為中期業績唔掂,可以由20多元插到10元樓下,但跟住到2012年初大反彈到18元樓上,再向下插。依家得番9.99元。2011年時長線睇淡佢係啱,但佢連插幾個月插得太急時,亦可以有一個近1倍的中線反彈,彈完先至再下探。當佢跌得太多時,短線要沽的人沽清,但不能排除有些人手上貨多,等到佢跌到殘才挾上,引散戶見反彈以為轉勢入市接佢地的貨。所以一隻股長線睇淡,都唔等如沽佢一定贏,入市計劃唔好,入市位唔好,都可以輸。

睇完呢啲一個又一個的例子,你地應該明白,炒股炒好,炒其他東西也好,其價錢運行不會只得一個方向,以黃金為例,如果日日跌84美元,跌18日就可以跌到零,當然唔會咁。即使向下,都係走一段、回頭一段、再走一段,上同落都有人賺錢。散戶若是短炒,宜順勢,跟風走一段走兩三個月,入得快,願意走,都可以搵到錢。另外唔好死牛一邊頸,過去買開佢升,就以為佢永遠都要升。

順便講一兩句金股,金股是黃金的擴大版,因為經營金礦獲利時,利潤會比買實金多,但據講依家黃金開採成本高達每盎司1200美元,黃金價跌,但成本彈性低,跌價直接食入利潤之中,金股受衝擊最大,所以金股未來都幾難炒也。

陸羽仁
上一頁 下一頁

金融High Tea 舊文