恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2015年12月15日 星期二

金手指 - 孫柏文 2015年12月15日

金手指 - 孫柏文 2015年12月15日


金手指:
香港地運近耗盡


■董建華話香港佔國家GDP僅3%,港人應思考香港對中央來說有何存在意義。 資料圖片



幾個禮拜,好多體驗,例如兩個禮拜前我寫咗一篇題為「都會駅買得過?」嘅文。嗰篇文,係用我喺嗰度參選區議會嘅經驗,再重新飾演番財經演員嘅角色而寫嘅分析文章。估唔到,一篇講應唔應

該投資喺嗰度嘅文,居然能拋磚引玉咁令一名都會駅業主投稿去本報網上論壇,寫篇題為「勿侮辱都會駅住戶」嘅文!

意外成英殖民地
有咁嘅創舉皆因我做咗個突破。就係本地傳媒財經版嘅地產組,講樓盤時會好仔細講地區、配套、用料、圖則等。而我嘅突破,就係以「你入住的話,乜人為鄰」做重點,作出一個買賣建議。所以,估唔到我呢個成長於「建華七年之亂」,永遠對樓都係有戒心嘅人,居然能為地產分析破格出啲貢獻。

喺嗰個業主嘅文中,因我選輸咗,兼我唱淡該樓盤,所以僅千字的文章中,「葡萄」一詞出現6次之多。我只可以話,唔好話都會駅,今次選輸之後,連香港都唱淡。

我唱淡香港最主要原因,就係香港地運近耗盡。噚日網上廣傳董建華話「香港佔國家GDP已由回歸時的20%,跌至今日僅佔3%,若日後進一步下跌,香港人應思考香港對中央來說有何存在意義。」冇錯,我都係想講同一樣嘢。

地運,我界定為「攞到啲會令人發達嘅政策」,例如產權保護、能服眾嘅司法制度、合約精神、政府唔強迫人做乜乜物物。簡單一句,我哋1840年代能成為大英帝國殖民地,就係走運嘅第一例子。河口對岸嘅澳門就冇。

當年其實係倫敦官員指示打鴉片戰爭,打贏後,點迫中國開關賠銀都好,千祈唔好割地。點知山高皇帝遠,喺華南地區嘅英帝官員,唔聽話咁割咗香港。不過就係因為逆倫敦意,倫敦決定「懲罰」香港,令我哋第二次走運。下期繼續。

孫柏文
獨立股評人
http://facebook.com/shuen
本欄逢周二刊出

孫柏文
金手指 - 孫柏文 舊文