恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2016年2月23日 星期二

金手指 - 孫柏文 2016年2月23日

金手指 - 孫柏文 2016年2月23日


金手指:
網絡23點嚟?


■網絡23條某程度上是香港官員將美國有關法例硬搬到香港的產物。 資料圖片



啱啱過咗嘅周末,孫柏文去咗吉隆坡舉行嘅亞洲自由論壇做講者。唔知係咪今屆特別提拔新人,所以論壇中好多講座,都屬於入門性質同冇時間性。

但有個講座就貼市。就係關於跨太平洋夥伴關係協議。講者

對協議好有分歧。佢哋嘈得最緊要嘅,就係原來求其攞協議中關於勞工嘅條文,數「馬來西亞一定要」一詞,出現好幾十次,不過「美國一定要」一詞則出現一次咁大把。美帝味濃。

咁點解呢個協議可以咁傾斜?原來美帝官員係由同啲超小國傾先,傾到有結果時就開始𠱁啲中型國入,最後有勢頭時,就同例如日本話:「條文我哋傾好啦,你入就入,唔入就當你唔畀面。」咁樣威逼利誘。

而對我來講,呢個協議最大有兩個問題。第一,以前啲貿易協議,只係講你啲貨、服務係咪可以自由喺另一個國家賣,如果唔係,例如有配額、關稅等,就要降低。不過呢個協議,講例如環保同勞工等範疇,就同外國冇關係,即唔出口嘅嘢都要管。你話我間製衣廠造衫賣畀你美帝,所以要我間製衣廠唔可以係血汗工廠,我明。但連我樓下嗰間茶餐廳做畀我食嘅菠蘿包,流程都要管,咁呢啲仲唔係想粗暴幹預他國內政?簽完後,如果選舉中新國會挾民意想改,就會非常難,所以幹預他國內政是小,侮辱民意改變是大。

第二個問題,就係關於知識產權嘅「保護」。大家都知美帝啲人,最鍾意玩程序。例如一隻藥話到明15年後就專利到期,美帝藥廠只要話「又搵到新用途」就可以延長專利。呢啲「新用途」,仲要好離譜,離譜到狙擊港元嘅Kyle Bass,另一衝擊嘅嘢,就係用美法庭嘗試推翻呢啲專利延續。

而呢個奉承美帝嘅精神,當遇到填鴨式教育產物嘅香港AO,就喺「老師提供model answer」嘅文化中,變成網絡23。來源就係咁,明未?

孫柏文
獨立股評人
http://facebook.com/shuen
本欄逢周二刊出

孫柏文
金手指 - 孫柏文 舊文