恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2019年1月21日 星期一

貼地風管 - 鄭發 2019年1月21日



貼地風管 - 鄭發 2019年1月21日


貼地風管:請管理好「反芻思考」 - 鄭發


《反芻思考》一書教導如何將糾結的負面情緒轉化為正向思考,發現全新的可能性,改善人際關係。 互聯網圖片 適中字型 較大字型



最近看了一本由李介文臨床心理師寫的《反芻思考》。一位好友提過,他每逢考慮不周,就會「反芻」三幾日:自責為何沒有做得更好、為何沒想到事情會這樣發生、為何沒有諒解對方難處……。

我剛剛相反,每逢考慮不周,畀人質問我點解「諗唔到」,我都答「諗唔到」係一個現象,無得解。

讀此書有意外收穫。作者話當一個人生活受阻,大腦就會去搵原因,但情緒會主導,推論會過於簡單,會將責任「全部」推給自己或別人。這觀點解釋了一些「職場怪現象」:

1)責任全部推給自己:好多junior staff 被反芻思考操控,凡事就把責任全部推給自己(呢次實入我數),還會把事情災難化(老細實寫死我)和標籤化(班友背後實唱我廢柴)。由於感覺太恐怖,他們很怕犯錯,以致無法面對和管理好反芻思考,令事情變得self-fulfilling,最後上級真的會覺得他們無信心、無sense、無鬼用。

2)責任全部推給別人:好多senior staff 被反芻思考扭曲。佢哋乜都 seek your inputs(=問過你啦), FYI(=你知㗎),other views welcome(=你無反對喎)。另一招就係提出好多問題,等你笨人出口話無問題,第日出事時就賴你。第三招係無限擴大定義。這些人被扭曲到真心認為:錯係人哋、功係自己。他們無誘因管理好反芻思考,如果佢老細唔修佢,你就無佢修!

3)責任全部推給件事:更高級嘅人,個個都under佢,所以賴唔到其他部門,但可以賴地硬。他們會問:點解傳媒硬係要報道負面嘢?點解咁重要嘅point無人講過(其實係講過)?點解件事會咁發生?這類人太強了,他們沒有管理好反芻思考,而是消滅了它!他們高高在上,穿上皇帝新衣都唔會有人出聲。對於這類難答嘅問題,我會收口,等高手明撐暗擦,讓老細自Hi一番。如果自Hi過後認真處理問題,那傷害不大。但如果老細Hi爆唔收手,搞到下屬要諗計justify佢嘅言論,咁就好易變成uglierbaby!

我希望我能夠繼續認錯,因為如果有一天我唔需要再認錯,我應該係香咗!

我希望社會大眾可以容錯,尤其是無心之失和唔夠醒,因為犯錯真係人之常情,只要你肯原諒,做事嘅人就可以更專心處理問題,唔使為了解釋自己無錯而一直錯下去!

足本版請見「貼地風管」facebook 專頁
鄭發
本欄逢周一刊出



貼地風管 - 鄭發 舊文