恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2020年3月11日 星期三

收市閒情 - 千頌C 2020年3月11日

收市閒情 - 千頌C 2020年3月11日

油價大跌,有邊個可以置身事外?就係香港嘅油公司啦!油價點跌都好,香港入油都唔會平好多。資料圖片

美股大跌,有博士級人馬就話,「邊關油價事,係因為美國實施香港關係法!」呢個邏輯,的確唔係我等凡夫俗子看

得透。如果硬要為「美國跌市」搵始作俑者,我以下呢個說法,相信比較講得通:

要不是中國隱瞞疫情,疫情就唔會擴散到全世界;如果疫情冇擴散,就唔會全球需求大跌,令原油供過於求;如果唔係原油需求大減,沙地就唔會要求減產,咁就唔會令佢同俄羅斯反枱;如果佢哋冇反枱,就唔會逼到沙地玩攬炒,推冧油價。結論就係,要不是中國隱瞞疫情,蝴蝶效應下,全球埋單。

蝴蝶效應延伸落去,若爆發石油價格戰,最終可以好大鑊。面對俄羅斯唔肯減產,沙地話:「你大我呀?我就同你玩大佢!我自己推冧個價,睇你捱得幾耐?我就唔驚呀,我原油成本每桶先係10蚊(美元,下同),全球最平!」俄羅斯就大返佢轉頭:「我就預咗同你玩大佢嘅!就算油價跌到25蚊,我都頂到6年呀!」

呢種鬥大嘅玩法,就似1986年嘅石油戰爭。70年代至80年代初,油價係咁升,各產油國為搶市場,係咁增產,結果至到1986年就爆出供過於求危機,油價由35蚊打到落10蚊,展開為時十幾年嘅熊市。油價下跌,大大刺激美國、日本製造業;阿拉伯產油國近乎破產;之後洐生嘅債務問題以至石油糾紛,導致伊拉克入侵科威特、衍生波斯灣戰爭;油價大跌,亦成為瓦解蘇聯嘅最後一根稻草。

過往油價大跌,消費國會受惠。不過,事實係「油~不是80年代~」,目前,最大石油進口國係中國,油價大跌三成,理論上會受惠;不過若然疫情沒完沒了,作為世界工廠嘅中國,又點可以置身事外?咁有邊個可以置身事外?有!就係香港嘅油公司啦!油價點跌都好,香港入油都唔會平好多呢。佢哋一定會有原因:「個油桶貴咗……入油支槍貴咗……口罩貴咗……因為香港關係法所以……總知就成本貴咗啦!」

千頌C
http://fb.com/winbigwok
本欄逢周三刊出
收市閒情 - 千頌C 舊文