恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2020年3月11日 星期三

MyGut者言 - 徐家健 2020年3月11日

MyGut者言 - 徐家健 2020年3月11日

疫情之下,Zoom股價遠遠跑贏大市,二月中至今,納指跌超過一成,Zoom股價卻升了三成!互聯網圖片

武漢肺炎,紅了幾隻抗疫股,也黑了幾個抗疫KOL。香港地,抗疫股首推魔童王維基的香港電視(1137

),抗疫KOL應該是才子蕭若元等躺著也中標的Youtuber吧。紅了又黑了的,還有O Chef Lab及其網紅老闆梁芷珊。今日睇真啲,要放眼世界睇睇美國科技界的Zoom(NASDAQ:ZM)和Ben Thompson。

都是訂享經濟(subscription economy)的好例子,早在2015年,Thompson離開微軟後不久已推斷雲端服務,將顛覆科技界多年來軟件被壟斷的局面,原因是雲技術將把軟件由產品變為服務,軟件服務提供者便可以專心做好自己的軟件。果然,SaaS(software-as-a-service) 之後大行其道。訂享經濟成為科技界的新關鍵詞,Zoom的視像會議軟件服務亦成功挑戰微軟等傳統軟件霸權。疫情之下,Zoom的股價更遠遠跑贏大市,二月中至今,納斯達克指數跌了超過一成,Zoom的股價卻升了三成!

Babe無聲抗議。我問:「你嬲youtube黃標啲KOL?」女友繼續沉默。我再問:「你嬲我日日王維基?」她按捺不住:「我嬲你日日都唔知我嬲乜……嗰啲SaaS,即係以後見邊個服務好就轉邊個,咁你一日Amy一日Candy啦。」我鄭重解釋:「可以日日轉,但我選擇日日都Babe Babe。就好似Zoom一直唔賣畀微軟、Thompson亦從來唔用Patreon。唔黐大台都有長期擁躉,就要日日都當訂戶係babe,而唔係可食又可唔食嘅candy。Zoom知道日日要同Microsoft teams仲有cisco webex競爭,先有動力日日睇真啲訂戶嘅需要。香港嘅抗疫股同KOL要記住,紅黑係一時,好味好睇先係良知。」

徐家健
美國克林信大學經濟系副教授
http://fb.com/economics3.0/
本欄逢周三刊出
MyGut者言 - 徐家健 舊文