恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2020年4月16日 星期四

利字當頭 - 利世民 2020年4月16日

利字當頭 - 利世民 2020年4月16日

當傳統嘅CAPM已經無用武之地,剩低嘅就只有一個答案:作為一間企業,有幾大嘅能耐,可以從政府手上面去奪取社會資源。資料圖片

同高明飯敘,講到市況:「究竟係經濟差影響大?定係零息嘅影響大?」我話:「零

息之下,優質資產何止冇息派,負利率都得呀!」

同行嘅靚女同事就問:「股票又點負利率呀?」我話:「供股咪負利率囉。」高明又加句:「你睇國泰(293),由疫情爆發到𠵱家完全冇生意,都仲有九蚊,究竟係乜嘢支持股價?」如是者,討論由股價所反映嘅內涵價值,off tangent去到人類歷史裏面,extractive institutions同病毒嘅關係。

其實,嗰一刻我好膚淺咁諗:「當資金嘅代價去到似有還冇,同時大家又預期政府要不斷靠印銀紙去還舊債,理性嘅資產配置應該係點?」因為傳統嘅CAPM(資本資產定價模型)都已經無用武之地,剩低嘅就只有一個答案:作為一間企業,你有幾大嘅能耐,可以從政府手上面去奪取社會資源。

點解國債係負利率?因為響呢個崩壞嘅環境之下,政府就係最強嘅extractive institution。除此以外,就係同政府關係密切嘅企業。某程度上,呢個都係馬克斯預言社會主義嘅出現模式,只不過現實同想像,始終有一定嘅距離。

可能有人覺得,透過創業同投機置富,根本唔係歷史嘅常態。不過,我哋都要明白,目前大家享受得到嘅物質同自由,亦唔係歷史嘅常態。換句話說,轉變,可以帶領全人類走向前所未見嘅美麗新世界,但亦都可能會將曾幾何時嘅蠻荒,以全新嘅面貌示人。當然,後現代嘅社會主義,更加有可能表面上同我哋一直以來所認知嘅「商業社會」,冇乜唔同;唯一最大分別,就係產權將會漸漸變得含糊,最終變得面目全非。

利世民
http://fb.com/leesimon.hk
本欄逢周二、四刊出
利字當頭 - 利世民 舊文