恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2014年6月3日 星期二

金融High Tea 2014年6月3日

金融High Tea 2014年6月3日
目標不同 策略迥異
2014年06月03日
假期間有些消息會影響節後大市,包括內地5月份製造業採購經理指數(PMI)升至5個月高位,長實(001) 的環宇海灣推貨成功加推,基本上都係利好少少的消息。

先講中國官方公佈5月份製造業採購經理指數(PMI)升至50.8,較市場預期的50.7為佳,指數在1月觸底後一直反彈向上,5月反彈力度大過預期。細分之下,內地大公司PMI報50.9,按月升0.1,中型公司PMI升1.1至51.4,但小型企業維持48.8無郁,仍位於50的榮枯分界水平之下。

PMI好 支持國指
早前公佈的匯豐PMI同樣勝預期,顯示官方數字水份不多,阿爺推低人仔微調救經濟的措施漸漸收效,大中型公司吸納出口定單較快,中小企復甦落後一點,但估計它們稍後也會復甦。近期國指走勢落後於恒指,估計主要擔心大量信託到期出現錢荒,如今PMI好過預期,對國指有支持。

我上周一話長實(001) 食到個勢推荃灣環宇海灣,樓市會有一個小陽春。結果長實推盤順利,股價上周再上新高。長實在上周末開售首天沽清近600伙後,即晚加推354伙,大部份原價加推,小部份因坐向景觀輕微提價1、2%。

長實執行董事趙國雄周日話,項目至今已共推945伙,超出原先預算推售800伙,預計銷售可以超標咁話。

現小陽春 不宜高追
正如我上周一講,長實帶起呢個樓市小陽春,可以令地產股炒番一浸,推高大市。但如今佢哋已經升咗唔少,雖然我估本周若環宇海灣加推亦去貨去得好的話,地產股仍可以衝一衝,但佢哋近期升勢頗急,高追就不宜啦,若手上有貨,不妨見高食番一轉胡仲實際。之前期指結算時,睇淡6月市況者太多,大戶夾住唔放,可能要再夾上一段,殺埋啲淡友才回吐。

另外可以講講對上的星期天,我和一班網友聚會。見到好多網友,雖然素未謀面,但感覺好似認識了已經6、7年的朋友。好多網友與我之前的想像好唔同,好似肥奧原來唔肥、馬仔原來係女仔之類。

聚會中,到過不同嘅台與唔少網友傾偈,印證了我一個諗法。睇陸羽仁專欄的人,各樣類型都有,長線、中線、短線,投資、投機、賭博,每個人的投資取態都唔同。我一直相信,世界上沒有一劑靈丹妙藥,畀唔同嘅人食,都可以醫好唔同嘅病,個個都健康快樂。

一個冧巴 不同玩法

舉個例,年幾前,我見到合和(054) 喺灣仔搞得幾有起色,手持靚地,股價大約20元多少少,好有價值,於是建議大家可以留意。結果一年之內,合和股價在去年3月炒上接近35元的高位。之後政府推雙辣招打壓樓市,地產股碌番落嚟,合和去年9月跌番去低位23元,之後慢慢彈,現價唔夠27元。

同一個冧巴054,如果你日日問住我,我叫過你買,我見到政府出雙辣招,唔係幾對路,自然會提醒你:合和已經升到30幾蚊,可以考慮沽出啦。但我這些專欄作家,日日講嘢,亦好快唔記得,建議你買貨,未必記得會提醒你沽貨。況且長揸與短炒唔同,如果你係諗住長線投資,無放貨,無所謂,揸吓又無妨;但如果你係短炒,你又可能會怨我:點解升到上30幾蚊,唔通知我走呀?家又變番20幾蚊,同入貨時相差唔遠!所以畀冧巴人唔係咁易。同一個冧巴,不同時期都有不同玩法。我覺得呢個世界,沒有無敵的冧巴,只有無敵的投資者,只要你用啱投資方法,就係無敵啦。

短炒期指 好易夾死
網聚中,網友提出了不同的問題,反映了不同人的不同投資取向,我對唔同人可以講唔同的說話。個案一,有位中年女士問我期指結算點睇?估計高位結算,抑或低位結算?(當時講緊5月結算)佢好明顯係短炒。我見佢面有難色,即時反問佢一個問題:你沽咗期指嗎?她回答係,大約在22000點沽。我答佢:家似夾高,至於幾時到頂,當期指大戶夾死晒啲散戶,就會收手嘞。到你都忍唔住要平倉時,個市就升到差唔多啦。你唔使問我,睇吓自己,睇吓身邊的散戶就知。

聽落好恐怖,又好殘忍,但這是現實。要準確估計大市會去到邊個位置,十分困難,要贏錢,當然唔易。不過,大戶只要將散戶做緊嘅嘢,當做一個指標,同散戶對賭,睇住個指標做嘢,就穩賺無賠啦。所以問大市幾時回頭,就要睇幾時殺晒所有散戶。我當日同嗰位女士講,如果大家見到某日出現夾升400、500點,夾到散戶打晒靶,大市就差唔多係時候回頭,不過呢幾日都無見到這種情況,恐怕散戶未完全投降,個市可能仲會再夾高啲。我舉出這個例子,想說明的是,炒期指的散戶要想知道一個確實的答案,事實上他的反面,就係那個答案。

個案二,有網友「冒失雙子」(如無記錯)屬中線投資者。我問佢睇咗我個專欄,投資狀況如何?佢話幾好呀,以前年年都輸,睇完之後就冇再輸,呢兩年仲有近10%回報。我話股神巴菲特每年回報都只係15%,你已經好接近股神啦。佢笑笑口話,股神嘅投資組合咁大,高回報梗係難啦,佢咁細投資,當然容易啲。佢話前年好啲,舊年組合本來只有2%、3%回報,不過在年尾抽咗啲新股,追番啲,又話抽新股其實都幾「騰雞」,所以上市第一日就放晒。

低位入市 望食一成
我回答話,佢作為一個中線投資者,都唔錯啦,年年有10%回報,OK呀。若然去年長揸股票回報低,可能係睇位睇得太盡,買唔夠貨,所以賺唔到下半年的反彈浪。不過佢到年尾抽新股補夠都得,成功的方法就係好方法。

新股的特色係,唔熱時賺唔到錢,熱的時候買新股,要識睇基本因素。所以上市第一日如果唔沽,揸一排,個市一靜,就好易上身,走唔甩,下一浪新股熱潮到時,也未必興同樣的股,所以若對買的新股認識少,第一日就要閃。中線投資者就長棍短棍並用,揸貨唔夠,個市熱炒新股都得,比較靈活應對。當然如果每年把握得到時機,低位入市,揸吓大股,然後坐一坐,賺佢10%,應該唔難。

低位入市 易享高息
個案三,網友小潘,他的問題好簡單,想買一些比較高回報的股票,唔使經常郁。佢話我當年介紹嘅越秀房託(405) ,好正呀。我答曰:405舊年上到接近5蚊,最近回落,得番3.7元,你高位無沽呀?佢話唔緊要,佢買嘅時候只係兩個幾。我話作為長線投資者,越秀房託去年升得咁急,沽少少本來唔拘,但一般人沽咗未必識買番,唔沽都無所謂(若然去年高位沽咗,家可以買番)。405現價3.7元,有7.5厘息,佢兩個幾買,以買入價計息率有10%以上!揸住405,等如揸住部份廣州商用物業,定期有租收,又有人幫你管理,乾手淨腳,其實都唔錯。作為長線投資者,其實都係想搵到相對比較穩定的回報。只要能夠在價錢比較低的時候入市,長期揸住,已經OK。佢入貨價較低,現價可以增持。

我同大家講這個網聚的見聞,目的想告訴大家,每個人的投資目標,各有不同。要做短線炒家,一定要好醒,要避開做大戶對家,難度好高,若然想試,都要先計輸後計贏,輸得起至好玩。

相對地,做中長線投資者,比較容易,揀些穩陣的大股,吼佢比較低價的時候買入,見到有十幾個巴仙升幅就沽出。呢幾年上落市,呢種做法都搵到食。若然自命是長線投資者,揸啲有息派的穩陣股,每年在低位入貨,年年累積,只買不沽。投資要賺到錢,一定搵到正確方法,同一個冧巴,長、中、短線唔同。

至於甚麼才是正確方法?大家可以睇睇自己最近幾年的投資方法,如果總是輸錢的話,這些方法就是錯的,不再使用這些錯誤方法,避開錯誤,慢慢可走向成功。

陸羽仁
金融High Tea 舊文