恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2015年7月28日 星期二

金手指 - 孫柏文 2015年7月28日

金手指 - 孫柏文 2015年7月28日


金手指:不能再買牛熊證


■由於港股出現「非理性」價格,故牛熊證玩都無謂。 資料圖片



今日,要幫自己倒米。不過,因為孫柏文係個極負責任嘅財經演員,就算會被輪商斷米路都好,要講嘅就要講。咁要講咩?就係作為香港股票市場參與者,唔可以再玩牛熊證。

牛熊證出現多年,相信大家都知佢嘅特質喺邊,就

係不但提供槓桿外,仲要有回收價。而如果你肯受有回收機制嘅威脅,你換來嘅就係唔使輸窩輪有嘅時間值損耗。公平、公開、公正。

出現非理性價格
咁點解今時今日唔可以再掂?原因係當你買一隻牛熊證,你揀選嘅第一件事就係決定買邊個回收價嘅證。而呢個決定,就係建基於你估其他投資者嘅睇法。例如,你睇好中移動(941),覺得會上到120元,咁你就要諗:「最差會見到乜位先上到去呢?」

原先,作為香港投資者,你可以攞到嘅資訊同其他人差唔多,其他人點睇,算係有路捉。不過,到7月8日,當恒指跌約2,200點時,我忽然有個覺悟。香港今時今日有一大批嘅參與者,手上嘅資訊冇我哋咁多。當佢哋用僅有嘅資訊作出買賣決定時,就算完全理性,從我哋有更多資訊嘅角度而言,會話:「咁嘅價都沽?係咪黐線㗎?」又或者「咁嘅價都仲買?癲㗎!」

去年,我話過滬港通唔會落實,原因係當大陸投資者要面對資訊封鎖時,會變成我哋嘅點心。點知佢真係推咗,而喺7月8日,真係變咗我哋嘅點心。

咁即係話,因缺乏資訊嘅大陸投資者喺香港有價格影響力時,就會不斷出現從我哋角度覺得係非理性嘅價格。有時太高,有時太低。我哋只要太高時沽,太低時買,就穩賺。

但同時因為會出現呢啲「非理性」太高太低嘅價格,你都無法捉路。即係買咗牛熊證嘅人,就會好容易升凸跌凸被回收。我唔知呢啲非理性價格現象可以維持幾耐,不過,喺未退之前,小心為妙。

孫柏文
獨立股評人
http://facebook.com/shuen
本欄逢周二刊出

孫柏文
金手指 - 孫柏文 舊文