恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2015年8月4日 星期二

金手指 - 孫柏文 2015年8月4日



金手指 - 孫柏文 2015年8月4日


金手指:國內存款要即走


■近期有很多人話人民幣會貶值,連內銀的研究部都咁講。 資料圖片



上周,同孫柏文一樣係獅子山學會董事嘅王弼,來短訊話:「嘩!我呢排寫(喺友報)話人民幣會貶值,引來網上啲人勁鬧。」咁我就諗,呢個唔係得佢講,好多人都話人民幣會貶值,連啲內銀嘅研究部都咁講,點解啲網友會特別揼佢呢?

搵股民夾錢填氹
王弼就繼續話:「大把人話人民幣會貶值,要滙返做其他貨幣如港元。不過我不但咁講,仲要提款將啲錢滙返落香港啲銀行到。」睇到呢度,我知大鑊,唔怪之得咁多人鬧佢。我就話:「恭喜你,你而家就係似我喺2007年,滙豐出中期業績嗰日,我叫人一注獨沽滙豐一樣。」

其實,喺2014年初,我已講過話習總任內近乎唯一要搞掂嘅問題,就係喺2009年後放出段萬億計現以摧毀嘅資本,變成冇得還嘅呆壞賬時,條數點填?同邊個硬食?長遠最有益當然就係啲銀行自己食,即股東先輸,如果銀行資不抵債,銀行啲債主(即存戶)都要輸。不過呢個方案不太「行政方便」,所以大陸唔會做。

退而求其次,就係搵一班輸咗錢都冇人可憐嘅人去夾錢填氹。係邊個?咪就係啲股民囉。原本個如意算盤,就係托高股價,瘋狂批股,等啲公司大把現金還錢。點知股市都爆埋,呢招唔可行。

咁又可以點?咪就係學全世界咁印鈔票注入啲銀行囉。不過,此舉就會令啲人對人民幣購買力失去信心,而將人民幣沽出。呢個就係大家都見到。

不過王弼話嘅,國家又唔想見到人民幣貶值。所以幾萬億嘅外滙儲備,用埋槓桿,輕易托住離岸人民幣滙價。而國內人民幣就係用行政手段「落閘放狗唔畀走」。

咁你應該點?好簡單,你今日走去問一個之前冇提清存款嘅希臘人:「如果可以時光倒流到兩年前會點做?」你估佢會點答?你估佢個心情如何?你想唔想學佢?

孫柏文
獨立股評人
http://facebook.com/shuen
本欄逢周二刊出

孫柏文
金手指 - 孫柏文 舊文