恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2017年6月13日 星期二

財經評論 2017年6月13日

財經評論 2017年6月13日

財經評論:做業主定創業好?


■那一夜,我在巴士上層硬食了一個被迫做業主嘅故事。 資料圖片



每天穿梭港鐵與九巴之間,總有幾次遇到前或後、左或右乘客全程傾電話,道盡家事公事男女事,但一切關人屁事。

從來以為晚上11點後的277X,上層最前座是寧靜的安全島,至少前面無座,命中率減半,卻偏偏在那一夜,

駛到觀塘apm商場站頭後,後座來了一個中音男,甫坐下便在電話說:「我做咗業主!」

五字真言觸動葡萄值指數急升。我明,炫耀是雄性生物的原始激素,就像自己當年上了一星期法文堂後,巴士傾電話都要扮曬嘢刻意插兩句ça va trés bien!

研究多年的「與世隔絕耳膠笠」未生產成型,只能硬食他的故事,撮要如下:

「首期2成,阿爸話一齊供,但每個月供成萬幾蚊,一人供啲,但我供成萬蚊……成萬蚊,唔係一千幾百,搵得兩萬零蚊,拎半份糧出來……阿爸過多幾年無嘢做,遲啲我要一個人供曬,唉。其實唔想供樓,明明一家人住埋一齊,做乜供多層樓,想儲幾年錢,開舖自己做生意,唔想一世幫人打工!」

穿過大老山隧道,擋風玻璃倒照,中音男似乎3字頭都未到。唔買樓,拎份首期做生意,見過不少例子,失敗比成功多,見過拎50萬創業,短短半年燒乾摺埋,連包都無得打的結果。但你問這班失敗者,他們心態是博過輸了,總好過連博都無博過。

站在中音男的角度,做業主並不是一件值得炫耀的事,而是一種負擔。世上不只一個被焗上車的中音男,在多次新盤銷售中訪問買家,不知多少父母都回答「我畀首期,阿仔供!」你情我願當然拍手掌,有同事感恩十多年前阿媽畀首期,逼佢去供樓,今日接近供甩層樓,一家齊整笑曬口。

樓可以是安樂窩,也可以是綁住夢想的枷鎖。唔創業唔使死,唔買樓亦唔代表要瞓街。假若生子真如孫仲謀,夢想大到改變世界,強逼阿仔供樓的你,就是親手扼殺「香港馬雲」的凶手。

當天沒勇氣回頭搭訕,惟有藉此機會跟5月17日晚上11時許乘坐277X返粉嶺的你說:「去做你認為對的事!」

記者:陳家雄
97年主權移交至今,香港前進還是倒退?「蘋果」與你細數廿載風雨。

【回歸二十年】專頁:http://hksar20.appledaily.com.hk

財經評論 舊文